خبرگزاری کار ایران

مسعود خوانساری:

از ظرفیت‌های اسلواکی در اتحادیه اروپا استفاده می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۴۶۷۰۷۵

قائم مقام نخست‌وزیر اسلواکی گفت: ایران یکی از شرکای اصلی ما در خاورمیانه است و امروز اینجا آمده‌ایم تا سقف همکاری‌های خود را با شما افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، صبح امروز همایش تجاری ایران و اسلواکی در اتاق بازرگانی تهران آغاز به کار کرد.

در این همایش که هیات تجاری اسلواکی به سرپرستی قائم مقام نخست وزیر این کشور، وزیر دارایی و وزیر اقتصاد این کشور در ایران حضور پیدا کردند راه‌های گسترش همکاری‌های دو جانبه و تسهیل در امور بازرگانی بررسی شد.

همچنین پس از مراسم افتتاحیه فعالان اقتصادی دو کشور به صورت رودررو (B-TO-B) با یکدیگر مذاکره شدند.

در ابتدای این همایش رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به سابقه همکاری دو کشور گفت: ایران و چکسلواکی 85 سال است که با یکدیگر رابطه نزدیک اقتصادی دارند و بعد از جدایی کشور چک این رابطه ادامه داشت.

مسعود خوانساری ادامه داد: با توجه به عضویت اسلواکی در اتحادیه اروپا این کشور ظرفیت‌های خوبی برای ما دارد. خصوصاً می‌توانیم در حوزه‌های بیمه، بانک و حمل و نقل از ظرفیت‌های این کشور استفاده کنیم.

وی ادامه داد: کشور اسلواکی در حوزه‌های صنعتی و ماشین‌آلات کشاورزی دارای دستگاه‌های پیشرفته‌ است و با توجه به برنامه توسعه کشور و نیاز به جذب سالیانه 50 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری، می‌توانیم از ظرفیت‌های اسلواکی در خرید ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی استفاده کنیم.

خوانساری در پایان تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های قبل به سبب تحریم‌های بین‌المللی، روابط بانکی بین دو کشور به حداقل رسید اما امیدواریم با کمک دولت اسلواکی مشکلات بانکی بین دو کشور حل شده و فعالان اقتصادی از ظرفیت یکدیگر استفاده کنند.

قائم‌مقام نخست وزیر اسلواکی

در ادامه این همایش سرگیرینی، قائم مقام نخست‌وزیر اسلواکی با اشاره به ملاقات‌های روز گذشته خود با مقامات کشورمان گفت: ما روز گذشته مذاکرات سیاسی خوبی داشتیم و توانستیم موافقتنامه‌ها و تفاهم‌نامه‌هایی با یکدیگر به امضا برسانیم.

وی ادامه داد: اسلواکی یکی از با ثبات‌ترین کشورها است و در حوزه برق، فناوری، ارتباطات و نرم‌افزار در اروپا در جایگاه خوبی قرار دارد. ایران یکی از شرکای اصلی ما در خاورمیانه است و امروز اینجا آمده‌ایم تا سقف همکاری‌های خود را با شما افزایش دهیم.

سفر مقامات اسلواکی به ایران در دو سال اخیر نشان از جدیت این کشور در توسعه روابط خود با ایران دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز