خبرگزاری کار ایران

بلومبرگ اعلام کرد؛

کسری تجاری در آمریکا ظرف ۵ سال به اوج رسیده است

asdasd
کد خبر : ۴۶۸۰۶۸

تازه ترین آمارها نشان می دهد که کسری تجاری آمریکا در ماه ژانویه، با افزایش چشمگیری روبرو شده و به بالاترین سطح از مارس ۲۰۱۲ میلادی رسیده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از بلومبرگ، آمارهای وزارت بازرگانی آمریکا حاکی است که کسری تجاری آمریکا در ماه ژانویه با ۹.۶ درصد رشد به بیش از ۴۸.۵ میلیارد دلار رسیده است.

میزان واردات آمریکا در این مدت بیش از ۲.۳ درصد رشد داشته که این، بالاترین افزایش واردات این کشور از مارس ۲۰۱۵ به شمار می رود و صادرات نیز در این مدت با رشد ۰.۶ درصدی همراه بوده است.

افزایش واردات کالاهای مصرفی، تجهیزات سرمایه ای و خودرو تاثیر زیادی بر رشد کسری تجاری آمریکا داشته است.

تقویت ارزش دلار نیز عامل مهمی در افزایش واردات داشته است. رشد کسری تجاری می تواند فشار زیادی را بر رشد اقتصادی آمریکا در اوایل سال ۲۰۱۷ وارد کند.

کسری تجاری آمریکا با چین در این مدت، به بیش از ۳۱.۳ میلیارد دلار افزایش یافته است؛ همچنین واردات آمریکا در این مدت به بیش از ۲۴۰ میلیارد دلار رسیده که بالاترین رکورد از دسامبر ۲۰۱۴ به شمار می رود، ضمن اینکه صادرات نیز به ۱۹۲ میلیارد دلار رسیده که بالاترین رقم از آوریل ۲۰۱۵ میلادی به شمار می رود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز