خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس بانکی در گفت‌وگو با ایلنا:

برای همکاری با دنیا باید استاندارهای بین‌المللی بانکداری را اجرا کنیم/ بانک‌ها مشکل کفایت سرمایه دارند

asdasd
کد خبر : ۴۶۸۱۱۵

حاتمی یزد گفت: متاسفانه هیچ کدام از بانک‌های ما خود را با ضوابط استانداردهای بانکی بین‌المللی‌ تطبیق نداده‌اند.

احمد حاتمی‌یزد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص وضعیت کنونی بانک‌های کشور اظهار داشت: ما هنوز تکلیف خودمان را با دنیا روشن نکرده‌ایم و مسئولین درجه اول کشور‌ هنوز در این زمینه تصمیم قطعی نگرفته‌اند. هنوز مشخص نیست که می‌خواهیم با دنیا کار کنیم یا خیر؟ با جهان کار کردن یعنی این که استاندادهای بین المللی بانکی دنیا را هم بپذیریم.

این کارشناس بانکی خاطر نشان کرد: متاسفانه هیچ کدام از بانک‌های ما خود را با ضوابط استانداردهای بانکی بین‌المللی‌ تطبیق نداده‌اند.

 حاتمی یزد تصریح کرد: در خصوص اجرای استانداردهای IFRS اگر این امر به خود بانک‌ها واگذار شود قطعا برای انجام آن کاری نمی‌کنند اما در صورتی که بانک مرکزی بر آن اصرار داشته باشد و صورت‌های مالی بانک‌ها  را تایید نکند یا اقدامات تنبیهی در نظر بگیرد، مجبور می‌شوند استانداردهای حسابداری بین‌المللی IFRS را اجرا کنند.

وی تصریح کرد: به جز بحث IFRS  موضوع کفایت سرمایه بانک‌ها هم بسیار است. در حال حاضر  هیچ کدام از بانک‌های ما از نظر کفایت سرمایه با فرمول های کمیته بال یک، دو و سه انطباق ندارد و دچار کمبود سرمایه هستند. عدم کفایت سرمایه یک بانک به این معنا است که آن بانک معتبر نیست و نمی‌تواند با بانک‌های بین‌المللی کار کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز