خبرگزاری کار ایران

از سوی خزانه دار کل کشور مورد تاکید قرار گرفت؛

تسویه اسناد خزانه اسلامی، اولویت اول خزانه

asdasd
کد خبر : ۴۶۸۵۷۰

معاون نظارت مالی و خزانه دار کل کشور با تاکید بر تسویه اسناد خزانه اسلامی گفت: اولویت اول خزانه داری کل کشور، تسویه بدهی های ناشی از انتشار اوراق بدهی است.

به گزارش ایلنا؛ سید رحمت اله اکرمی با اعلام این خبر اظهار داشت: تسویه و بازپرداخت اصل و فرع اوراق بدهی منتشره توسط دولت از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد و حساسیت دولت در پرداخت مبالغ مزبور بیش از سایر پرداخت ها است.

وی تصریح کرد: کلیه تمهیدات لازم برای تسویه اسناد خزانه اسلامی منتشره از محل بند (ط) تبصره 6 قانون بودجه سال 1394 کل کشور با نماد معاملاتی "اخزا" (6) که تاریخ سررسید آن 1395/12/25 می باشد، اتخاذ گردیده و این اسناد کما فی السابق در موعد مقرر و بدون تاخیر، تسویه و وجه آن بحساب آخرین دارندگان پرداخت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تا پیش از این نیز کلیه اسناد خزانه اسلامی منتشر شده ("اخزا" (1) تا "اخزا" (5)) در سررسید مقرر تسویه گردیده اند.

گفتنی است، اسناد خزانه اسلامی در طول چند سال اخیر به عنوان ابزار مالی پرداخت بدهی دولت به پیمانکاران مورد استفاده قرار گرفته و معاملات ثانویه این اسناد در بازار سرمایه (فرابورس ایران) در حال انجام می باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز