خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول در گفت‌وگو با ایلنا:

همدانی‌ها اردیبهشت ماه صدای سوت قطار را می‌شنوند

asdasd
کد خبر : ۴۷۰۵۵۰

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از افتتاح راه آهن همدان در اردیبشت ماه خبر داد.

محمد ذاکری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با بیان اینکه مهم‌ترین پروژه ریلی کشور در حال حاضر اتصال ۵ مرکز استان به شبکه ریلی است، اظهار داشت: اتصال همدان، رشت، کرمانشاه، ارومیه به شبکه راه آهن در اولویت پروژه های ریلی قرار دارد و همچنین اتصال تبریز به راه آهن از یک مسیر جدید نیز از جمله این پروژه ها است.

وی با بیان این که با دستور سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعتبارات این پروژه‌ها در اولویت ابلاغ شد، ادامه داد: با تامین نقدینگی اولیه که از سوی سازمان مدیریت تزریق شد، تملک اراضی مسیرهای ریلی انجام شد.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل تاکید کرد: یکی از مهم ترین مشکلات ما در اجرای طرح های ریلی، کمبود اعتبارات است که امیدواریم سازمان برنامه بودجه حداقلی برای روسازی این پروژه ها در اختیارمان قرار دهد.

ذاکری با بیان اینکه  اعتبارات نقد برای بخش ریل و سوزن ۳۰۰ میلیارد تومان است، گفت: طبق مذاکرات با سازمان مدیریت  قرار است این اعتبارات در دو مرحله پرداخت شود.

این مقام مسئول درباره اعتباراتی که در سال ۹۵ برای پروژه های ریلی تخصیص داده شده، گفت: ۱۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت  تخصیص داده شد و ۶۰۰ میلیارد تومان جذب شده است و ۸۰۰ میلیارد تومان دیگر از اعتباراتمان باقی مانده است.

وی با اشاره به پروژه اتصال همدان به شبکه ریلی اظهار داشت: طول این مسیر ریلی ۲۶۵ کیلومتر است و در حال حاضر در مرحله ساخت کیلومتر ۲۱۵ هستیم.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه با تاکید بر اینکه  تا اردیبهشت ماه، راه‌آهن به همدان می رسد ادامه داد: سرعت ریل‌گذاری در این پروژه ۱۲۵۰ متر در روز است .

ذاکری ادامه داد: البته ایستگاه های قطار این مسیر ریلی به صورت نهایی به افتتاح نمی رسند و در اردیبهشت ماه افتتاح این ایستگاه ها در حد بهره برداری اولیه خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز