خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی:

کار اشتباه دولت در کاهش تعرفه واردات ۸ محصول را اصلاح می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۴۷۱۸۹۳

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: کار بسیار اشتباه دولت در کاهش تعرفه واردات 8 محصول اساسی از ۴۰ تا ۵۰ درصد به حدود پنج درصد را اصلاح می کنیم.

به گزارش ایلنا؛ علی‌محمد شاعری در ارتباط تلفنی با یکی از برنامه‌های تلویزیونی با بیان اینکه احکام و تکالیف مشخصی را در برنامه ششم برای بهبود وضع کشاورزی بر عهده دولت گذاشته‌ایم، افزود: در این برنامه دولت مکلف شده است ضریب خودکفایی محصولات کشاورزی را از ۸۰ درصد کنونی به ۹۵ درصد برساند.

وی گفت: بر اساس برنامه ششم محصولات داخلی باید با تسهیلات ویژه و مشوق‌های صادراتی که در قانون آمده است در بازارهای هدف رقابت پذیر شوند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: کاهش هزینه های تولید محصولات کشاورزی و بهبود بهره‌وری در این بخش نیز از دیگر مصوبات مجلس است که بر اجرایی شدن آن ها نظارت خواهیم کرد.

شاعری با بیان اینکه بخش کشاورزی حتی در زمانی که رشد اقتصادی کشور منفی بوده است رشد ۴ تا ۵ درصدی داشته است، گفت: نیازمند سرمایه‌گذاری بانک ها و بخش خصوصی در عرصه کشاورزی کشور هستیم.

وی افزود: در حالی که بخش کشاورزی فقط ۵ درصد سرمایه گذاری ها را به خود اختصاص داده است اما حدود ۳۵ درصد در اشتغال و ۱۴ درصد در تولید ناخالص ملی نقش دارد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: مصوبه دولت درباره کاهش تعرفه واردات میوه را نیز محدود خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز