خبرگزاری کار ایران

واعظی:

طرح های اقتصاد مقاومتی با محوریت اشتغال و تولید اجرایی شود

asdasd
کد خبر : ۴۷۳۴۲۰

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر ضرورت ضرورت ارزیابی صادقانه سیاست های اقتصاد مقاومتی سال گذشته ، گفت : طرح های اقتصادی مقاومتی امسال باید با محوریت اشتغال و تولید اجرایی شود.

به گزارش ایلنا، محمود واعظی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مازندران در نوشهر افزود : پس از بررسی صادقانه ، می توانیم با رفع برخی موانع و مشکلات طرح های سال گذشته ، امسال عملکرد مثبت تری داشته باشیم.

وی گفت : موضوع اقتصاد مقاومتی امسال نیز باید مورد توجه جدی قرار گیرد و موضوع اشتغال و تولید باید محور اصلی این طرح ها باشد.

وزیر ارتباطات افزود : امسال باید در تصمیم گیری های مسئولان ، معیشت مردم بویژه طبقه پائین برای افزایش درآمد مد نظر قرار گیرد.

وی بر ضرورت توجه به بخش خصوصی و سرمایه گذاری آن در اجرای شدن اقتصاد مقاومتی در کشور تاکید کرد و با اشاره به جایگاه برتر مازندران در حوزه مختلف در کشور ، اظهار داشت : این وضعیت بیانگر همبستگی و همدلی خوب تمامی مسئولان در بخش های خصوصی و دولتی مازندران است.

واعظی به نقش کارهای خدماتی در تولید ثروت اشاره کرد و افزود : باید به خدمات همچون صنعت، کشاورزی و گردشگری با توجه به سهم درآمد زایی بالای آن در اقتصاد دنیا توجه کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستار تشکیل معاونت اشتغال و تولید در وزارتخانه ها شد و گفت : در این معاونت علاوه بر رفع موانع به صورت ویژه موضوع مورد پیگیری قرار می گیرد.

وی بر فرهنگ سازی در مصرف تولیدات داخلی تاکید کرد و گفت: برای صادرات نیز باید با هدف گذاری و تلاش گام برداشت.

واعظی خاطر نشان کرد : یکی از مهم ترین اقدامات در پویایی اقتصاد مقاومتی ارتقای امنیت سرمایه گذاری به همراه رفع مقررات مشکل ساز و رویکرد مثبت در در اجرای آئین نامه هاست.

وی با اشاره به رشد کسب و کارهای دانش بنیان و الکترونیکی در دنیا ، گفت : با حمایت دولت و مجلس در آینده نزدیک شاهد تحول در این حوزه در کشور خواهیم بود.

وزیر ارتباطات پیش بینی کرد که امسال در این حوزه 130 هزار شغل در کشور ایجاد خواهد شد.

استاندار مازندران هم در این جلسه اظهار داشت : مازندران در سال گذشته 23 درصد درآمد از حوزه کشاورزی و 56 درصد در حوزه گردشگری کسب کرد.

ربیع فلاح افزود : باید از ظرفیت های استان با رفع محدودیت گذشته بهره گرفت.

وی خاطرنشان کرد : برای اجرا کردن بهتر اقتصاد مقاومتی باید قوه قضائیه و مجریه تعامل و همکاری لازم داشته باشند‌.

استاندار مازندران با اشاره به جمعیت 45 درصدی روستایی مازندران گفت : برای شکوفایی اقتصاد استان براساس شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مازندران حرکت کرد.

وی افزود: مازندران قادر است با افزایش تولید برنج ، فرصتی را برای کشور فراهم آورد تا از واردات 50درصد آن به کشور جلوگیری کرد.

استاندار مازندران به افزایش سه برابری کشت کلزا در مازندران در سال جاری اشاره کرد و گفت : با کشت این دانه روغنی که کشت واسط برای برنج است ، علاوه بر درآمد زایی ، فرصت های شغلی جدید هم در استان ایجاد می شود.

وی استفاده درست و بهینه 74 درصدی تسهیلات رونق تولید در استان را نشانگر هدفگیری و نظارت درست مسئولان و همراهی مردم دانست و افزود : باید نظارت را به نحوی افزایش داد که حتی یک مورد انحراف نیز در این زمینه وجود نداشته باشد.

فلاح بر ضرورت گام برداشتن در چارچوب قانون تاکید کرد و اظهار داشت : باید با همکاری و همدلی مسئولان شهرستانی و استانی ، سرمایه گذاران بخش خصوصی را جذب کرد .

در این جلسه علاوه بر برخی از مسئولان استان مازندران ، مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان های نوشهر ، چالوس و کلاردشت نیز حضور داشتند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز