خبرگزاری کار ایران

وزیر نفت عراق اعلام کرد؛

درصدد توافق با ایران برای بهره‌برداری از میادین نفتی مشترک هستیم

asdasd
کد خبر : ۴۷۳۸۷۰

«جبار اللعیبی» وزیر نفت عراق در نشست موسوم به «انرژی عراق در 2017» اعلام کرد که درصدد توافق با جمهوری اسلامی ایران برای بهره برداری از میادین نفتی مشترک هستیم.

به گزارش ایلنا، جبار اللعیبی در این نشست دو روزه که نخست وزیر، رییس پارلمان عراق و دبیر کل سازمان اوپک حضور داشتند گفت که در حال حاضر در حال مذاکرات جدی با جمهوری اسلامی ایران برای بهره برداری از میادین مشترک نفتی در مرزهای دو کشور هستیم.

وزیر نفت عراق خاطر نشان کرد که بهبود روابط با کشورهای همجوار یکی از سیاست های اساسی عراق به منظور توسعه صادرات نفت و تنوع منابع انرژی و در نتیجه افزایش و تنوع درآمدهای اقتصادی است.

وی ادامه داد که در همین راستا عراق درصدد حل مشکل مرزی خود با کشور کویت است تا بتواند گاز خود را به این کشور صادر کند.

جبار اللعیبی افزود: بهبود روابط با اردن به منظور بهره برداری از خط لوله راهبردی نفت و همچنین ارتقا روابط با مصر و کشورهای اروپایی و آمریکا و دیگر کشورها در همین راستا صورت می گیرد.

وزیر نفت عراق اعلام کرد که وزارت نفت عراق سال آینده 15 میلیارد بشکه نفت به ذخایر نفتی کشور اضافه خواهد کرد تا به این ترتیب این کشور با دارا بودن 178 میلیارد بشکه نفت بعد از عربستان دومین کشور دنیا از حیث ذخایر نفتی باشد.

وی پیش بینی کرد که صادرات نفت عراق تا پایان 2017 به پنج میلیون بشکه در روز برسد.

نشست دو روزه انرژی عراق در 2017 از امروز یکشنبه در بغداد آغاز به کار کرده و هدف آن بررسی آینده بازار نفت، تنوع منابع درآمدی عراق و توسعه اقتصادی در این کشور و چشم اندازی اقتصادی عراق تا سال 2030 میلادی اعلام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز