خبرگزاری کار ایران

بر اساس‌گزارش بانک مرکزی؛

نرخ میوه و سبزی‌های تازه بالا رفت

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۰۵۴

بانک مرکزی در آخرین گزارش ارزانی و گرانی کالاها در هفته منتهی به ۲۷ اسفند، قیمت دو گروه کالایی سبزی و میوه با افزایش مواجه بود، بر این اساس میوه یکساله ۱۹ درصد گران شد.

به گزارش ایلنا، بر اساس گزارش رسمی بانک مرکزی در هفته منتهی به ۲۷ اسفندماه، قیمت لبنیات، تخم مرغ، برنج، گوشت مرغ، قند و شکر و چای ارزان شده است، اما نرخ میوه و سبزی‌های تازه بالا رفته و روغن نباتی، گوشت قرمز و حبوبات نیز بدون تغییر قیمت بوده است.

بر این اساس قیمت لبنیات یکساله ۰.۳ درصد، قند و شکر ۱.۹ درصد، کاهش یافت، اما نرخ تخم مرغ یکساله ۱۹.۹ درصد، میوه های تازه ۱۹.۱ درصد، چای ۱.۲ درصد، سبزی‌های تازه ۲۸ درصد، گوشت قرمز ۱.۳ درصد، مرغ ۳.۲ درصد، افزایش را تجربه کرد؛ همچنین برنج، روغن نباتی و حبوبات بدون تغییر بوده است.

لبنیات و تخم مرغ

در هفته مورد گزارش در گروه لبنیات، کره پاستوریزه معادل ۱.۵ درصد نسبت به هفته گذشته کاهش قیمت داشته و بهای سایر اقلام این گروه بدون تغییر بوده است. قیمت تخم‌مرغ معادل ۰.۱ درصد کاهش یافت و شانه‌ای ۱۱۹۰۰ تا ۱۳۵۰۰ تومان فروش رفت.

برنج و حبوب

در این هفته در گروه برنج بهای برنج وارداتی غیرتایلندی معادل ۰.۸ درصد کاهش داشت و قیمت برنج داخله درجه یک و درجه دو ثابت بود. در گروه حبوب بهای لپه نخود معادل ۰.۱ درصد افزایش یافت و قیمت سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود.

میوه ها و سبزی‌های تازه

در هفته مورد بررسی، در میادین زیرنظر شهرداری، اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه‌فروشی ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می گردید. میوه‌فروشی های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می نمودند که در گروه میوه های تازه، بهای موز معادل ۱.۲ درصد کاهش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین ۲.۷ تا ۹.۴ درصد افزایش یافت.

در گروه سبزی های تازه بهای کدو سبز معادل ۳.۸ درصد کاهش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین ۱.۹ درصد تا ۱۳.۹ درصد افزایش یافت.

گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد گزارش بهای گوشت مرغ معادل ۱.۴ درصد کاهش داشت و قیمت گوشت گوسفند و گوشت تازه گاو و گوساله ثابت بود.

قند، شکر، چای و روغن نباتی

در این هفته بهای قند معادل ۱.۴ درصد، شکر ۱.۷ درصد و چای خارجی ۰.۴ درصد کاهش یافت. قیمت انواع روغن نباتی بدون تغییر بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز