خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی ؛

کشتی اقیانوس پیمای تفریحی مسافری، ظرفیتی جدید درگردشگری کیش است

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پروژه های مختلف جزیره کیش، افزوده شدن کشتی اقیانوس پیمای تفریحی مسافری را به ناوگان این جزیره مایه خرسندی و توسعه گردشگری دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پروژه های مختلف کیش، ورود کشتی اقیانوس پیمای تفریحی مسافری به این منطقه را اتفاق مثبتی خواند و گفت: به طور حتم جزیره کیش می تواند تبدیل به منطقه ای با جذابیت های بسیار خوب برای ایرانیان و کشورهای مختلف شود .

وی افزود: جزیره کیش ظرفیت بسیار ارزشمندی است زیرا به سمتی می رود که بیانگر هویتی از ایران است لذا باید نشانی از تمدن ایران در دل خود داشته باشد . ضمن اینکه جزیره کیش همواره به عنوان پلی به شمال و جنوب از گذشته دور تا امروز ایفای نقش کرده است.

وزیر راه و شهرسازی گسترش راه های ارتباطی به کیش را یک الزام خواند و گفت: یکی از بحث هایی که برای این منطقه وجود دارد، مساله راههای ارتباطی است زیرا امروز بیشترین تردد به این جزیره  از مسیر  هوایی است البته در بخش دریایی نیز از جزیره چارک این ارتباط وجود دارد اما کمتر کشتی هایی داریم که بتواند مسافر را از کشورهای همسایه و سایر بنادر به ایران بیاورد.

آخوندی تصریح کرد: با توجه به اینکه جزیره کیش می تواند یک موقعیت جذاب برای مردم کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای میانه باشد لذا چنانچه بتوانیم علاوه بر فعالیت هوایی، یک سیستم مسافری ترکیبی بین جاده و دریا  تعریف کنیم، نقطه قوتی برای جزیره ایجاد کرده ایم.

وی ضمن ابراز خرسندی از افزوده شدن کشتی اقیانوس پیما به ناوگان گردشگری کیش اظهار کرد: به طور حتم با افزوده شدن این کشتی به ناوگان کیش، ظرفیت خوبی در کیش ایجاد شده است زیرا افراد می توانند با وسیله نقلیه شخصی خود از سفر روی دریا لذت ببرند و از این طریق به جزیره کیش سفر کنند. در واقع کشتی اقیانوس پیمای تفریحی مسافری امکان بسیار جدیدی برای جزیره کیش است که می تواند امکانات این جزیره را ارتقاء دهد.

شایان ذکر است که وزیر راه و شهرسازی صبح امروز پنج شنبه 3 فروردین ماه از پروژه های متعدد جزیره کیش نظیر: تصفیه خانه ده هزار متر مکعبی فاضلاب، ترمینال جدید فرودگاه، مصلی ، نیروگاه شماره 2 و کشتی بزرگ اقیانوس پیمای سانی دیدن کرد.

کد خبر : ۴۷۴۴۷۸