خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می دهد؛

هزینه سفر به قطب با تورهای داخلی

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۶۱۱

در حال حاضر تعدادی از آژانس های گردشگری داخلی در حال اعزام علاقه مندان سفر به قطب هستند؛ با وجود اینکه هزینه این کار حتی به قیمت یک سوئیت در تهران تمام می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سفر به قطب شاید برای درصد قابل توجهی از مردم سفری رویایی و صددرصد دور از ذهن به نظر برسد؛ اما نکته قابل توجه این است که در حال حاضر تعدادی از آژانس های گردشگری داخلی در حال اعزام علاقه مندان سفر به قطب هستند؛ با وجود اینکه هزینه این کار حتی به قیمت یک سوئیت در تهران تمام می شود.

قطب شمال

قیمتی که یکی از آژانس های بین المللی برای سفر به نقطه صفر زمین دریافت می کند ۲۸ هزار دلار است که معادل ۹۷ میلیون تومان وجه رایج مملکت است.

یکی از لیدرهای تور قطب شمال در این رابطه می گوید:"هزینه ای که برای این تورهای دریافت می شود منهای هزینه پرواز بین المللی از ایران به  روسیه، پرواز چارتر از مسکو به مورمانسک و بالعکس، تورهای انتخابی با هلی کوپتر در خلال برنامه، تور بالون هوای داغ، هزینه ویزای ۲ بار ورود روسیه که باید توسط فرد در کشور مبدا و با استفاده از دعوتنامه های ارسالی دریافت شوند،عوارض ورود و خروج به استانهای شمالی،شام و ناهار در شهر،اضافه بار هواپیمادر پروازها،تلفن ماهواره‏ ای، خشکشویی، بار،بیمه چمدانها و کنسلی پرواز  و انعام به عوامل سفر است.

طبق‌گفته فعالین آژانس های مسافرتی امکان سفر به قطب شمال فقط‌در ماه‌های خاصی از سال(جولای) امکانپذیر است.

گفتنی است که از خدماتی که در این سفر ارائه می شود صبحانه، ناهار و شام در کشتی، چای، قهوه و نوشابه بدون محدودیت، راهنمای باتجربه در سفرهای قطبی و آموزشهای مرتبط با سفر، لباس مخصوص اکسپدیشن قطبی به صورت اهدایی، چکمه ضد آب امانی برای طول سفر، دفترچه خاطرات همراه  با دی وی دی عکس، مجوز، عوارض و مالیاتهای متعلقه به بندر و سفر دریایی، بیمه پزشکی با پوشش ۱۰۰ هزار یورو در طول سفر دریایی، دعوتنامه برای ارائه به سفارت روسیه جهت اخذ ویزا است.

قطب جنوب

اگر قصد سفر به قطب جنوب که یکی از دو نقطه‌ای است که خط واصل آن بر حول محور زمین منطبق است را دارید باید ۴۵ هزار و ۸۰۰ دلار یعنی ۱۶۰ میلیون تومان را پرداخت کنید.سفر هفت روزه ای که با پروازی از تهران به سمت شیلی انجام می‌شود و بعد از آن با هواپیمای اختصاصی جت به طرف قاره قطب جنوب حرکت کرده و بر روی باند یخی نشسته و مسفران در چادرهای کمپ اصلی اقامت داده می شوند.

طبق گفته لیدر یکی از آژانس های مسافرتی هزینه پرواز از ایران به شیلی که حدود دو هزار و ۴۰۰ دلار است و همچنین هزینه پرواز رفت و برگشت از سانتیاگو پایتخت شیلی به پانتا آرناس در جنوب شیلی نیز که حدود ۳۵۰ دلار می‌شود بر عهده خود مسافر است که این هزینه‌ها خود حدود ۱۰ میلیون تومان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز