خبرگزاری کار ایران

وزیر پیشین نفت:

مسئولان توتال به من گفتند با کمتر از رییس‌جمهور مذاکره نمی‌کنند

asdasd
کد خبر : ۴۷۵۲۹۲

یکی از نامزدهای جمنا برای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: برای مذاکره با مدیر توتال به فرانسه رفته بودم اما گفتند با کمتر از رییس‌جمهور مذاکره نمی‌کنند. چیزی نگذشت که برای مذاکره نماینده فرستادند. این یعنی ما می‌توانیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رستم قاسمی در مجمع عمومی نیروهای انقلاب گفت: در کشوری زندگی می‌کنیم که قدرت اول منطقه و امن‌ترین کشور دنیا است اما  در این کشور همسر جانباز خودسوزی می‌کند و گور خواب داریم و مشکلات فراوانی وجود دارد.

او افزود: آمارهایی که در جهت کار به مردم ارائه می‌شود خجالت‌آور است و تورم و رکود در جامعه وجود دارد. فرصت سعی و خطا نداریم.  سخنرانی مساله‌ای را حل نمی کند هر جا جهادی عمل کردیم، موفق شدیم.

 قاسمی با بیان اینکه تحریم‌ها  از دوران «ما می‌توانیم» است، گفت: پیشرفت‌ها در صنعت نفت هم از نمونه ما می‌توانیم است و در آن دوران کسی باور نداشت طرح‌های  ملی از دستاوردهای ما باشد .

او خاطرنشان کرد: برای مذاکره با مدیر توتال به فرانسه رفته بودم اما گفتند با کمتر از رییس‌جمهور مذاکره نمی‌کنند. چیزی نگذشت که برای مذاکره نماینده فرستادند. این یعنی ما می‌توانیم.

او تاکید کرد: دشمنان در دوره تحریم همه ابزار لازم برای فروپاشی اقتصادی را به کار گرفتند و این ظلم به مردم ایران بود. در حالی که منتظر شکست اقتصادی ایران بودند چه شد که اعلام کردند تحریم‌ها اثر نکرد. صنعت نفت وابستگی شدید داشت و همه منتظر تعطیلی صنعت نفت بودند اما به لطف خدا به جای فروپاشی به خودکفایی رسیدیم، به غنی‌سازی رسیدیم. آن زمان دشمن خواستار مذاکره بود اما بعدها برخی عجله کردند.

یکی از نامزدهای جمنا برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: اقتصاد ایران باید از منابع محوری به دانش‌محوری تبدیل شود و این شدنی است. اگر روند فعلی ادامه یابد حرف دشمنان اثبات می‌شود که دین و دینداری نمی‌تواند موجب اداره کشور شود و این ظلم به دین است . همه در اینکه  کشور با مشکل مواجه است متفق‌القول  هستیم و به برنامه اقتصادی قدرتمند نیازمندیم.

او یادآور شد: بسیاری از برنامه‌ها  مبتنی بر مسائل داخلی نیست و راه حل رفع مشکلات ایجاد اقتصاد قدرتمند و به کارگیری نیروی با تجربه است. امروز شرایط کشور نباید اینگونه باشد و ما پاسخی به مردم نداریم. ما نیاز به تغییرات بنیادی داریم. ما لوکوموتیو را بدست لوکوموتیوران نداده‌ایم. تیغ جراحی اگر دست متخصص بیهوشی باشد، بیمار به هوش نمی‌آید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز