خبرگزاری کار ایران

اجرای 7 هزار هکتار درختکاری در اهواز برای مقابله با ریزگردها/ مذاکره با عراق، عربستان و سوریه

asdasd
کد خبر : ۴۷۵۴۴۰

معاون اول رییس جمهور از طرح‌ها و پروژه‌های مقابله با ریزگردها در کانون‌های مولد گرد و غبار در جنوب شرق اهواز بازدید کرد.

به‌گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در حاشیه بازدید از برخی مناطق جنوب شرق اهواز و طرح های در دست اجرا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مسائلی که بصورت جدی بخشی از کشور و بخصوص استان‌های خوزستان، ایلام و لرستان را در سال‌های اخیر تحت تأثیر قرار داده ریزگردها است که در واقع دارای دو منشأ خارجی و داخلی است.

وی افزود: بخشی از ریزگردها از کشورهای عراق، عربستان و سوریه وارد کشور می‌شود که باید از طریق گفتگوهای دو جانبه و بین المللی و از طریق مذاکره با این کشورها در جهت حل این مشکل تلاش کنیم.

معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: بخش دیگر این مشکل ناشی از منشأ داخلی است که باعث شد سال گذشته مردم استان خوزستان و بویژه اهواز مشکلات زیادی را متحمل شوند.

جهانگیری ادامه داد: دولت پس از بروز این مشکلات به طور کامل بسیج شد تا با روش‌های علمی و دقیق با ریزگردها مقابله کند و یکی از اقدامات کاشت نهال در بیابان‌های فوق بحرانی بود.

جهانگیری با تاکید بر اینکه باید در کنار اجرای این طرح‌ها حق و حقوق مردم و ساکنین این مناطق نیز رعایت شود گفت: دولت به این موضوع توجه ویژه دارد و علاوه بر آن تلاش خواهیم کرد تا در کنار طرح مقابله با ریزگردها که موجب حضور بیشتر دولت در این مناطق شده، اقدامات دیگری نیز انجام دهیم تا به وضعیت روستاها و جوانان این منطقه نیز رسیدگی شود و مشکلات مردم این مناطق مرتفع شود.

گفتنی است هدف از اجرای طرح احداث کانال انتقال آب به عرصه‌های فوق بحرانی گرد و غبار در جنوب شرق اهواز مرطوب سازی 42 هزار هکتار از اراضی این منطقه است که طول کانال انتقال آب 44 کیلومتر و ظرفیت کانال 20 متر مکعب بر ثانیه است.

مساحت زمین در طرح درختکاری نیز در جنوب شرق اهواز 7 هزار هکتار بوده و تعداد نهال‌های پیش بینی شده 1 میلیون و 750 هزار اصله نهال است که با مشارکت سازمان بسیج سازندگی سپاه پاسداران، پیمانکاران و جوامع محلی در دست اجرا است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز