خبرگزاری کار ایران

آخوندی:

مسیر تبریز- تهران ۱۱۰ کیلومتر کوتاه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۷۵۸۱۲

وزیر راه و شهرسازی از بهره برداری از فاز یک ایستگاه راه‌آهن میانه- بستان‌آباد در هفته دولت سال جاری خبر داد و گفت: همزمان با این ریل‌گذاری، عملیات احداث ایستگاه‌های راه‌آهن ترکمنچای، بستان‌آباد و تیکمه داش آغاز شده است و امیدواریم عملیات ریل‌گذاری ایستگاه بستان‌آباد را هم به صورت تکمیلی داشته باشیم.

به گزارش ایلنا به نقل از به نقل از وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز عملیات اجرایی ایستگاه راه‌آهن بستان‌آباد و شروع عملیات اجرایی ایستگاههای بستان آباد – تیکمه داش – ترکمنچای در گفتگو با خبرنگاران گفت: در آستانه ولادت حضرت امیر، این افتخار را داریم که ریل‌گذاری محور میانه – تبریز را رسما اعلام کنیم.

آخوندی گفت: در حال حاضر برای رفتن از تهران به تبریز ۷۱۴ کیلومتر طی می‌شود و باید برای عبور از این مسیر از سمت مراغه گذشت اما با این ریل‌گذاری مسیر تهران- تبریز به ۶۰۰ کیلومتر کاهش می‌یابد و امیدواریم این ریل‌گذاری برای مردم تبریز و مسافرانی که در این منطقه تردد داردند مطلوب واقع شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه طول ریل‌گذاری ۲۰۵ کیلومتر است گفت: ما این محور را در سه فاز اجرا می‌کنیم، فاز یک که از میانه به بستان‌آباد است خوشبختانه عملیات زیرسازی آن انجام شده و همچنین ریل‌گذاری نیز در حال انچام است.

وی ادامه داد: طبق قراری که با پیمانکار داریم مقرر شده تا این فاز در هفته دولت به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: همزمان با این ریل گذاری انجام عملیات احداث ایستگاه‌های راه‌آهن ترکمنچای، بستان‌آباد و تیکمه داش آغاز شده است و امیدواریم عملیات ریلگذاری ایستگاه بستان‌آباد را هم به صورت تکمیلی داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: برنامه بعدی این است که ریل گذاری فاز ۲ این قطعه تا تبریز انجام شود و امیدواریم تا سال ۹۷ این کار به انجام برسد.

وی تصریح کرد: در تلاش هستیم که زمان سفر را کاهش داده و پیش‌بینی فعلی ما بهره‌برداری از فاز ۲ این مسیر در بهار سال آینده است.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید افزود: فاز ۳ فازی است که باید ایستگاه‌های ترکمنچای، بستان‌آباد و تیکمه‌داش را به ایستگاه تبریز وصل کند. خوشبختانه  این کار در حال انجام است و زمان سیر تبریز به سمت تهران کاهش پیدا کرده و سبب آسایش شهروندان خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: همزمان با انجام این پروژه خط دوم زنجان به تهران که در این مسیر قرار دارد در حال اجراست. همچنین خط قزوین به تهران تا کرج در بهار سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

آخوندی اضافه کرد: ما در تلاش هستیم تا ۹ میلیون مسافر را در این مسیر جابه جا کنیم، درحال حاضر بخش عمده‌ای از مسافران با خودروری شخصی در این مسیر مسافرت می‌کنند، در تلاش هستیم تا این مسافران را از جاده به ریل منتقل کنیم تا با این کار ضمن افزایش ایمنی و بهره‌وری در کاهش تصادفات جاده‌ای اقدامی موثر انجام دهیم.

وی تصریح کرد: همانطور که می‌دانید زمانی که مسافران توسط ریل جابه جا می‌شوند میزان مصرف انرژی نسبت به جاده یک سوم کاهش پیدا می‌کند بنابراین این کار از نظر مصرف انرژی به صرفه بوده و همچنین باعث ایمنی و تأمین آسایش مردم خواهد شد.

آخوندی گفت: امیدواریم این مسیر را در هفته دولت به بهره‌برداری برسانیم.

وی در پاسخ به این پرسش که میزان تصادفات جاده‌های شهرستان میانه بالاست و دولت برای کاهش این امر چه برنامه‌‌ای دارد؟ گفت: در بحث جاده مردم می‌دانند که مجموعه وزارت راه و شهرسازی در جهت مدیریت ایمن جاده‌ها برنامه‌های متعددی را در دستور کار داشته است و دارد.

وزیر راه و شهر سازی گفت: در نوروز سال جاری ۶۰۰ دوربین جدید در جاده‌های کشور نصب شد و تا بهار سال آینده تعداد دوربین‌ها به ۱۸۰۰ می‌رسد.

وی تصریح کرد: باید بتوانیم تا مدیریت هوشمند کنترل مسیر و سرعت حرکت را افزایش دهیم.

آخوندی گفت: سیستم جاده‌ای سیستم بازی است و میلیون‌ها نفر در جاده‌های کشور در حال حرکت هستند به همین دلیل ما نیز مانند سایر کشورهای پیشرفته روش آموزش عمومی و امکان اعمال قانون ی را تعقیب می‌کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر در تلاش هستیم اعمال قانون را با توجه به نصب دوربین‌ها انجام دهیم.

وی افزود: قبل از دولت یازدهم کل دوربین های نصب شده در راه‌های کشور ۲۴۰ عدد بود درحالی که هم اکنون در سال چهارم دولت یازدهم تعداد دوربین‌های فعال به ۱۱۰۰ رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز