خبرگزاری کار ایران

پروژه خطوط انتقال گاز منطقه الموت استان قزوین افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۷۲۵

طرح گازرسانی به منطقه تاریخی و زیبای الموت در استان قزوین با حضور رئیس‌جمهوری افتتاح و این منطقه به شبکه سراسری گاز متصل شد.

به گزارش ایلنا، پروژه خط انتقال گاز ١٢ و ١٠ اینچ الموت قزوین همسو با برنامه‎های دولت و وزارت نفت در زمینه گازرسانی به نقاط شهری و روستایی کشور و با هدف بهره‌مندی و رفاه مردم شهرها و روستاهای منطقه الموت قزوین از نعمت گاز طبیعی، با فرمان دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری از طریق ویدیو کنفرانس و حضور حمیدرضا عراقی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، حسن منتظر تربتی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، بخشدار رازمیان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در محل برگزاری آیین گشایش خطوط انتقال گاز منطقه الموت به بهره برداری رسید.

رئیس جمهوری در این باره گفت: کار بزرگی که شرکت ملی گاز ایران در طول سه و سال و نیم دولت تدبیر امید برای گاز رسانی به مناطق مختلف کشور انجام داده، باعث افتخار و خوشحالی است.

وی افزود: ٩ هزار روستا تنها در دولت یازدهم گازرسانی شده است، در حالی که شمار کل روستاهایی که از ابتدای تاسیس شرکت ملی گاز ایران، گاز رسانی شده‎اند، ١٤ هزار روستا بوده است.

رئیس جمهوری با اشاره به کار طاقت فرسای احداث خط لوله در این مسیر سخت‎گذر گفت: امیدواریم در کنار این گازرسانی، مردم این منطقه شاهد رفاه بیشتری و آلودگی کمتری برای محیط زیست خود باشند.

افتتاح خط لوله گاز الموت  

به گزارش شانا و به نقل از شرکت ملی گاز ایران، این پروژه در ٢ فاز شامل احداث خط انتقال گاز در دو قطر ١٢ اینچ به طول ٤٨ کیلومتر و ١٠ اینچ به طول ٢٥ کیلومتر در استان قزوین اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران پیش تر درباره خط انتقال گاز به منطقه الموت شامل ٤٨ کیلومتر خط لوله ١٢ اینچ و ٢٥ کیلومتر خط لوله ١٠ اینچ از سوی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران که از سال ١٣٩٠ در سخت‌ترین شرایط جغرافیایی اجرا شده است، گفته بود: هزینه صرف شده برای اجرای این خط انتقال ٧٠ میلیارد تومان بوده که با بهره‌برداری از آن، شاهد توسعه و پیشرفت منطقه الموت در زمینه های مختلف سیاحتی،گردشگری و صنعتی خواهیم بود.

مهندس عراقی در ادامه افزود: از مبلغ هزینه‌شده در پروژه، ۲۲۰ میلیارد ریال از محل تسهیلات وام بانکی و الباقی از محل اعتبارات داخلی شرکت ملی گاز ایران تامین شده است که با اجرای پروژه مذکور، زمینه اشتغال‎زایی حدود ۲۰۰ نفر فراهم شده است.

اسماعیل مفرد بوشهر، مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین نیز در این باره اعلام کرده بود: خوشبختانه از سال ١٣٩٤ و در دولت تدبیر و امید به موازات اجرای عملیات خط انتقال گاز، عملیات اجرایی شبکه گازرسانی به شهرهای معلم کلایه و رازمیان نیز با پیش بینی بودجه ای معادل هفت میلیارد تومان آغاز و امروز با به ثمر نشستن این تلاش ها، مردم صمیمی و سخت کوش منطقه الموت از نعمت گاز بهره مند خواهند شد و مشعل گاز در شهرهای رازمیان و معلم کلایه روشن خواهد شد.

وی اظهار کرده بود: گازرسانی به دو شهر یادشده با یک خط تغذیه ۱۴ کیلومتری و شبکه توزیع حدود ۳۹ کیلومتری از سال ۹۴ آغاز شده و با اجرای این پروژه، تعداد ۱۴۰۰ انشعاب در دو شهر معلم کلایه و رازمیان نصب شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین، همه اعتبارات هزینه‌ شده برای اجرای گازرسانی به این دو شهر از محل اعتبار بند «ق» تبصره ۲ قانون بودجه سال ۹۳ و امتداد آن تا سال ۹۶، از محل بودجه شرکت گاز استان تأمین شده است.

بوشهری در باره گازرسانی به روستاهای الموت گفته بود: هم اکنون عملیات اجرایی گازرسانی به ٧٢ روستای الموت با جمعیتی بالغ بر ٣٧٩٥ خانوار در حال اجراست که امیدواریم تا هفته دولت امسال، ١٨ روستا از این تعداد به شبکه سراسری گاز متصل شوند.

وی تصریح کرده بود: این موضوع بیانگر افزایش درصد خانوارهای بهره‌مند از گاز روستایی از ۶۲ درصد در ابتدای دولت تدبیر و امید به حدود ۹۰ درصد تا پایان سال ۹۶ است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز