خبرگزاری کار ایران

بهره برداری از ۲۴۵ طرح کشاورزی استان قزوین آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۸۶۵

همزمان با سفر رئیس جمهوری به قزوین، با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و در ارتباط ویدئو کنفرانسی با دستور دکتر حسن روحانی بهره برداری از ۲۴۵ طرح کشاورزی این استان آغاز شد.

به گزارش ایلنا، این طرح ها در زیر بخش آب و خاک ، باغبانی ، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و دام و طیور با اعتباری معادل یک هزار و ۳۰۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از محل منابع عمومی و تسهیلات بانکی و سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا شده است.

با بهره برداری از این طرح ها برای یک هزار و ۸۵۹ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در استان قزوین شغل ایجاد شده است.

افتتاح ۲۳۸ پروژه سامانه نوین آبیاری در سطح ۱۰ هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی با اعتباری معادل ۸۹۱ میلیارد ریال و اشتغالزایی یک هزار و ۷۰۰ نفر از دیگر طرح های افتتاحی بود.

در دور اول سفر کاروان تدبیر و امید به استان قزوین برای سال۹۶-۹۵ و در راستای پروژه های اصلی اقتصاد مقاومتی و مورد حمایت دولت مقرر شده بود که ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه نوین آبیاری تجهیز شوند که تاکنون ۶ هزار هکتار عملیاتی شده است.

بهره برداری از مجتمع کشت و صنعت افق قلعه پارسیان درشهرستان بوئین زهرا با ظرفیت یک هزار راس گاو شیری و تولید سالانه پنج هزار تن شیر و ۵۰ تن گوشت قرمز و اشتغالزائی ۵۰ نفر از دیگر طرح های افتتاحی امروز بود.

تجهیزات این واحد دامی از نوع فری استایل است که برای راه اندازی آن افزون بر۲۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

در ساخت و تکمیل این واحد تولیدی از آخرین فناوری های روز دنیا استفاده شده و با توجه به ایجاد زیرساخت های لازم ظرفیت نهایی این واحد به ۲ هزار و ۵۰۰ رأس خواهد رسید.

راه اندازی دوباره شرکت مهرگستران سیمرغ زیاران پس از ۱۰ سال تعطیلی در شهرستان آبیک نیز از دیگر طرح های افتتاحی در این سفر بود.

این شرکت با ظرفیت ۲۵ هزار راس پرواربندی بره و ۱۲ هزار و ۵۰۰ راس پرواربندی گوساله است و سالانه ۶ هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز تولید می کند و دارای ۱۰۰ نفر اشتغال است.

برای راه اندازی مجدد این واحد تولیدی بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز