خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول در گفت‌وگو با ایلنا:

افزایش ۵ برابری جرائم تغییر کاربری اراضی، مهم‌ترین عامل حفظ مزارع در دولت یازدهم

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۹۰۵

معاون حفظ کاربری و اراضی یکپارچگی سازمان امور اراضی کشور گفت: مازندران با 450 مورد شناسایی تغییر کاربری و صدور اخطاریه در رتبه دوم استانی و اصفهان نیز با 257 مورد شناسایی و اخطاریه و 173 مورد توقف عملیات اجرایی در رتبه سوم قرار گرفت.

فرید سیدی نژاد -معاون حفظ کاربری و اراضی یکپارچگی سازمان امور اراضی کشور- در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، یکی از دستاوردهای اصلی فعالیت مستمر گشت ها در سطح عرصه های کشاورزی را بازدارندگی و آگاهی بخشی به مردم عنون کرد که در دولت یازدهم عملی شده است.

او در پاسخ به این سوال که در دولت یازدهم چه اقداماتی در جهت جلوگیری از حفظ کاربری صورت گرفت، اظهار داشت: افزایش 5 برابری جرائم تغییر کاربری اراضی مهمترین عامل حفظ مزارع در دولت یازدهم است. زمانی تخریب و تغییر کاربری اراضی کشاورزی به یک بحران تبدیل شده بود در حال حاضر نیروها با هدف پیشگیری وارد عرصه حفاظت از اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی می شوند تا افراد  را از خسارات احتمالی به اراضی کشاورزی آگاه کنند و اطلاع رسانی به موقع برای حفظ سرمایه ملی و سرمایه خود کشاورزان انجام شود.

سیدی نژاد با اشاره به توقف ساخت و ساز های غیرقانونی در ایام نوروز بیان داشت: بالغ بر 1760 مورد عملیات اجرای ساخت و ساز به کمک نیروهای تلاشگر جهاد کشاورزی و عوامل نیروی انتظامی متوقف شده است. مازندران با 450 مورد شناسایی تغییر کاربری و صدور اخطاریه در رتبه دوم استانی و اصفهان نیز با 257 مورد شناسایی و اخطاریه و 173 مورد توقف عملیات اجرایی در رتبه سوم قرار گرفت.

گفتنی است که  براساس تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی وباغ ها در مواردی که تخلف تغییرکاربری شناسایی می شود اگر اخطاری داده شده و توجه ای به آن اخطار نشود، سازمان امور اراضی و ماموران جهاد کشاورزی می‌توانند با اخذ دستور قضایی به طور مستقیم وارد عمل شده و ساخت و ساز را متوقف و قلع و قمع کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز