خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو:

صنایع مکلف به استفاده از پساب هستند

asdasd
کد خبر : ۴۸۲۹۵۸

روزی صنایع متهم ردیف اول مصرف آب و آلایندگی در استان اصفهان بودند ولی امروز همان صنایع در کاهش معضلات این بخش پیش قدم شده اند.

به گزارش ایلنا، "حمید چیت چیان " وزیر نیرو، در آئین بهره برداری از طرح احداث شبکه و تصفیه خانه فاضلاب شهرهای ورنامخواست و سده لنجان در استان اصفهان با اشاره به چالش‌های کم آبی و خشکسالی در کشور گفت: در شرایطی که در بحران آبی و کم آبی بسر می‌بریم، استفاده از پساب بهترین راهکار فعلی است که در 4 سال اخیر مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

وی با تاکید براینکه یکی از مواد مصوبه 9 ماده ای شورای عالی آب استان اصفهان استفاده صنایع از پساب است افزود: بر اساس این مصوبه تمام صنایع استان اصفهان مکلف هستند به تدریج استفاده از آب خام را حذف و مصرف پساب را جایگزین کنند.

وزیر نیرو تصریح کرد: البته صنایع غذایی و دارویی از این ماده مستثنی هستند.

وی سپس در پاسخ به درخواست مسئولان استان اصفهان در خصوص راه اندازی شبکه فاضلاب چهار شهر در شهرستان لنجان ابراز داشت: برای احداث شبکه فاضلاب این شهرها نیز رایزنی‌هایی با شرکت ذوب آهن اصفهان در دستورکار وزارت نیرو قرار گرفته است.

حمید چیت چیان با اشاره به اینکه اجرای شبکه فاضلاب تأثیر بسزایی در کاهش منابع آبی دارد، اظهار داشت: ما در گذشته با توجه به ورود فاضلاب‌های شهرها و روستاها به منابع آب‌های زیرزمینی، با چالش‌های زیادی در خصوص کاهش کیفیت آب مواجه بودیم که با احداث و بهره برداری از تصفیه خانه‌های فاضلاب اکنون این چالش‌ها مرتفع شده است.

او تاکید کرد: آلودگی آب می‌تواند در سلامت انسان‌ها به واسطه استفاده مستقیم از آب آلوده و همچنین استفاده غیر مستقیم به واسطه مصرف گیاهان و محصولات غذایی آلوده تأثیر گذار باشد.

در ادامه این آئین، دکتر "رسول زرگرپور" استاندار اصفهان نیز با بیان این مطلب که در سال 92 چالش‌های زیست محیطی مهم‌ترین مشکل استان اصفهان بود اظهار داشت: این در حالی است که با توجه به اجرای طرح‌هایی همچون طرح جامع کاهش آلایندگی هوا، طرح مشارکت بخش خصوصی (صنایع) برای استفاده از پساب و... این چالش‌ها کمتر شده است.

وی با اشاره به اینکه 30 درصد خاک اصفهان کویری است ابراز داشت: چنانچه شرایط مانند قبل بود وضعیت کنونی استان اصفهان بدتر از اهواز می‌شد.

استاندار اصفهان ادامه داد: با اجرای طرح کاشت طاق، در مدت دو سال 6 هزار هکتار از اراضی منطقه زیر کشت این محصول رفت و باعث شد تا شرایط کنترل شود.

وی با اشاره به 65 درصد کاهش مصرف آب در استان اصفهان افزود: روزی صنایع متهم ردیف اول مصرف آب و آلایندگی در استان اصفهان بودند و لی امروز همان صنایع در کاهش معضلات این بخش پیش قدم شده‌اند.

مهندس "هاشم امینی" مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان نیز با اشاره به اینکه همه مسئولان از مشکلات فلات مرکزی و استان اصفهان در حوضه آب باخبر هستند اظهار داشت: یکی از راه‌های نجات اصفهان بازچرخانی آب است و این امر به عنوان سیاست اصلی شرکت آب و فاضلاب این استان مد نظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه از سال 70 تا ابتدای سال 92، در زرین شهر اصفهان فقط 67 کیلومتر شبکه فاضلاب راه اندازی شده بود اضافه کرد: این در حالی است که در طول 3 سال گذشته 49 کیلومتر شبکه فاضلاب در این شهرستان به بهره برداری رسیده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز