خبرگزاری کار ایران

کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا در «اولین گردهمایی تجاری ایران و اتحادیه ارپا در حوزه انرژی پایدار»؛

افزایش 79 درصدی تجارت اتحادیه اروپا با ایران/ آماده سرمایه‌گذاری و انتقال تجربه در زمینه انرژی‌های نو به ایران هستیم

asdasd
کد خبر : ۴۸۳۵۰۷

کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا گفت: ایران و اروپا در زمینه امنیت انرژی و توسعه انرژی های پاک می توانند شرکای خوبی برای یکدیدگر باشند و ما حاضریم در بخش انتقال تجربه و سرمایه گذاری در توسعه انرژی های نو با ایران همکاری تنگاتنگ تری داشته باشیم.

به‌گزارش ایلنا، «میگل آریاس کانیته» کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا در «اولین گردهمایی تجاری ایران و اتحادیه ارپا در حوزه انرژی پایدار» اظهار داشت: توافق هسته‌ای در ژانویه 2016 زمینه همکاری‌های تنگاتنگ میان ایران و اتحادیه اروپا را در زمینه‌های گوناگون فراهم کرده است.

وی افزود: اتحادیه اروپا از برجام حمایت می‌کند و خوشبختانه بین ایران و اروپا در این زمینه همکاری‌ها خوبی تاکنون وجود داشته است.

وی تصریح کرد: بر اساس آمارهای اعلام شده برجام باعث افزایش 79 درصدی تجارت ایران با اتحادیه اروپا شده است و به طور کلی نیز صادرات ایران حدود 300 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی تأکید کرد: ایران و اروپا در زمینه امنیت انرژی و توسعه انرژی‌های پاک می‌توانند شرکای خوبی برای یکدیگر باشند و ما حاضریم در بخش انتقال تجربه و سرمایه گذاری در توسعه انرژی‌های نو با ایران همکاری تنگاتنگ تری داشته باشیم.

کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد: استراتژی آینده اتحادیه اروپا توسعه اقتصاد بدون نفت است و ما بنا داریم تا سال 2030 متوسط تولید انرژی‌های پاک را در اتحادیه اروپا به 30 درصد کل انرژی تولیدی این اتحادیه برسانیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز