خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

تلاش عده‌ای برای شکست خوردن طرح‌های دولت ناکام ماند / دستاوردهای صنعت هوانوردی نتیجه برجام است

asdasd
کد خبر : ۴۸۳۷۹۵

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تمام دستاوردهای دولت در صنعت هوانوردی واقعی و عاری از شعارهای واهی است، گفت: در حالی که افراد زیادی ناآگاهانه تلاش کردند دستاوردهای دولت شکست بخورد اما امروز شاهد عملیاتی شدن تمام طرح‌ها و پروژه‌های دولت هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عباس آخوندی مراسم افتتاح بخش دوم فاز اول طرح فراملی مدیریت آسمان ایرانشهر گفت: خوشحالم که این خبر خوب را به مردم بدهم که امروز 5200 کیلومتر مسیر جدید هوایی به افتتاح می‌رسد.

وی با بیان اینکه بحث استفاده از ظرفیت آسمان ایران همواره مطرح بوده و در سیاست های اقتصاد مقاومتی هم به مفهوم ترانزیت تاکید شده است، گفت: یکی از مهمترین محورهای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بحث ترانزیت است که ترانزیت هوایی هم بخشی از آن محسوب می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: کار در حوزه هوانوردی باید در سطح جهانی باشد و با استانداردهای بین المللی مطابقت داشته باشد اگر می‌خواهیم سهمی در بازار هوایی دنیا داشته باشیم باید سطح رقابت ایران در سطح جهانی افزایش یابد.

آخوندی ادامه داد: باید بتوانیم در سطح بین المللی در حوزه‌های ایمنی، دانش ، تجهیز به دستاوردهای فناورانه با رقیبان قدرت رقابت داشته باشیم و این اقتدار را در سطح جهانی به دست بیاوریم.

وی با بیان اینکه امروز در این جهت حرکت می‌کنیم که موقعیت خود را در منطقه و در سطح جهان باز پس بگیریم اظهار داشت: تمان آنچه که در این حوزه صورت گرفته است اقدامات دانش بنیان است این دستاوردها شعار نیستند و برای جلب توجه مردم هم نیست. تمام این دستاوردها و موفقیت‌ها واقعی هستند و برای افزایش قدرت ایران در صنعت هوانوردی ایجاد شده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امروز شاهد اتفاقات نو در صنعت هوانوردی هستیم، گفت: افزایش ترانزیت عبوری و تایید ایکائو دستاوردهای کشور در صنعت هوانوردی را تایید می‌کند و توانسته‌ایم ظرف دو سال اخیر ترانزیت عبوری کشور را به دو برابر افزایش بدهیم.

آخوندی تاکید کرد: تمام این دستاوردها نتیجه تلاش دولت تدبیر و امید برای محقق کردن اهداف برجام بوده است.

وی ادامه داد: وقتی مدعی هستیم که می‌خواهیم که پروازهای عبوری ایران را افزایش دهیم تحقق این برنامه مستلزم جلب اعتماد خطوط هوایی دنیا است که برای عبور خطوط هوایی دنیا از آسمان ایران اقدامات بسیار پیچیده‌ای انجام شده است و جلب اعتماد آنها کار ساده‌ای نیست.

آخوندی افزود: وقتی می‌خواهیم ایران در بخش ترانزیت عبوری در منطقه جایگاه برتری را داشته باشد باید صلاحیت خود را به همگان نشان دهیم و برای این کار باید بتوانیم تمام تجهیزات صنعت هوانوردی را به روز کنیم.

وی با اشاره به نوسازی سیستم ناوبری هوایی ایران گفت: امروز توانسته‌ایم بخش های کنترلی بر روی زمین را افزایش دهیم به طوری که 5 مرکز کنترلی را به 13 مرکز کمنترلی افزایش داده‌ایم. امیدوارم به این ترتیب بتوانیم قدرت مالی و سهم ایران از بازار هوانوردی جهان را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه به طور قطع حرکت در این جهت و افزایش سهم ایران از بازار هوانوردی نرخ بهره‌وری را افزایش می‌دهد، گفت: این اقدامات با هزینه کم اما متکی بر دانش انجام می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه لازمه دستیابی به این دستاوردها استفاده از نیروی جوان و نخبه کشور است، گفت: باید به نیروی جوان اعتماد کنیم چنانچه به این جوانان اعتماد کرده‌ایم و مطمئن هستیم که می‌توانند بالاترین خدمات با استانداردهای جهانی را ارائه دهند.

آخوندی ادامه داد: در پروژه افزایش مسیرهای پروازی یک وحدت مدیریت در ایران را به نمایش گذاشتیم چرا که برای اجرای این پروژه همکاری‌ها در سطح عالی با شورای امنیت، ستاد فرماندهی کل قوا، مجلس شورای اسلامی و سایر نهاد درگیر و مربوطه انجام شده است.

وی تاکید کرد: در این بین افراد زیادی ناآگاهانه در تلاش بودند طرح‌ها و دستاوردهای دولت شکست بخورد اما امروز دیدیم که تمام طرح‌های دولت با موفقیت در حال انجام است.

وی ادامه داد: امروز شاهد افزایش 11 درصدی پروازهای عبوری و افزایش 15 درصدی نشست و برخاست از فرودگاه‌های کشور هستیم که تمام اینها نشان دهنده افزایش توان صنعت هوانوردی کشورمان است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز