خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور اعلام کرد؛

افتتاح 15 هزار کیلومتر مسیر هوایی جدید در دو سال گذشته/ در عراق دیر جنبیدیم

asdasd
کد خبر : ۴۸۳۹۷۰

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور از افتتاح 15 هزار کیلومتر مسیر هوایی جدید خبر داد و گفت: پروازهای عبوری از فراز آسمان ایران در سال گذشته نسبت به سال 95 یازده درصد رشد داشته است

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رحمت‌الله مه‌آبادی در مراسم افتتاح 5 هزار و 200 کیلومتر راه هوایی جدید در قالب بخش دوم فاز اول مدیریت آسمان ایرانشهر با بیان اینکه در بخش اول این فاز در سال 94 7هزار و 800 کیلومتر راه هوایی جدید افتتاح شد گفت: در سال 95 دوهزار کیلومتر راه هوایی جدید افتتاح کردیم امروز هم 5هزار و 200 کیلومتر مسیر هوایی جدید به افتتاح رسید.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور با بیان اینکه در تلاش هستیم ترافیک پروازی موجب فضای کشور را حفظ کنیم گفت: با سرمایه‌گذاری در بخش رادارها در فاز دوم و سوم پروژه آسمان ایرانشهر در فاز رقابتی‌تر کار می‌کنند.

مه‌آبادی با بیان اینکه پروازهای عبوری در سال 95 نسبت به سال گذشته نزدیک به 11 درصد رشد داشت گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات مسیرهای عبوری کشورمان وجود نقاط بحرانی بود که مورد اعتراض سازمان‌های بین‌المللی هم قرار داشت.

وی افزود: تا پیش از اجرای پروژه مدیریت آسمان ایرانشهر مسیرهای یکطرفه و غیرموازی وجود داشت که این باعث شکست و پیچش‌های مسیرهای هوایی ایران شده بود. پس از اجرای فاز اول طرح ایرانشهر 80 درصد ترافیک فضای کشور در مسیر مستقیم، موازی و یکطرفه انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور با بیان اینکه سکتورهای مرکز کنترل فضای کشور از 7 سکتور به 13 سکتور افزایش پیدا کرده است گفت: در آینده‌ای نزدیک مسیر هوایی در ارتفاع بالای 28 هزار پا هم ایجاد می‌شود.

مه‌آبادی با اشاره به فضای رقابتی در ایجاد مسیرهای هوایی گفت: متاسفانه در جنگ رقابتی در عراق در مورد ایجاد مسیرهای جدید هوایی دیر جنبیدیم و آمریکایی به عراقی‌ها کمک کردند و با کمک آمریکایی‌ها چندین رادار موبایل در عراق ایجاد شد و تعرفه این مسیرها را کاهش دادند و در این حوزه با چالش مواجه شدیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز