خبرگزاری کار ایران

یک استاد دانشگاه در گفت‌وگو با ایلنا:

عمر وعده‌های قالیباف تا پایان تبلیغات انتخابات است/ جرات ندارند رسما با برجام مخالفت کنند

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۲۷۸

هادی اهوازیان گفت: مردم دیگر شعارهای پوپولیستی را باور نمی کنند و می دانند که عمر وعده‌های قالیباف فقط در زمان تبلیغات انتخابات است.

هادی اهوازیان، استاد دانشگاه شهید چمران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص وعده یکی از کاندیداها مبنی بر پرداخت کارانه 250 هزار تومانی اظهار داشت: این گونه شعارهای پوپولیستی فقط برای جذب آرا طبقه محروم جامعه است و هیچگونه ضمانت اجرایی ندارد. آقایانی که این وعده ها را به مردم می‌دهند بهتر است ابتدا بیان کنند که منابع پرداختی را از کجا می خواهد تامین کنند؟

هادی اهوازیان ادامه داد: ما بعد از سال‌ها توانستیم تولید نفت خودمان را بالا ببریم و سهم خود را به قبل از تحریم‌های بین المللی برسانیم اما حالا عده‌ای می‌خواهند این افزایش فروش نفت و ارز حاصل از آن  را به جای این که در بخش توسعه و عمرانی هزینه کنند با شعارهای  پوپولیستی نابود کنند و به جای اینکه شغل ایجاد کنند تورم و نقدینگی در کشور را بالا ببرند.

وی ادامه داد: مردم دیگر این گونه شعارهای پوپولیستی را باور نمی کنند و می دانند که عمر وعده‌های قالیباف فقط در زمان تبلیغات انتخابات است.

اهوازیان در خصوص  مهم‌ترین دستاورد دولت روحانی گفت: امروز حتی رقیبان آقای روحانی می دانند که برجام چه تاثیر گذاری در اقتصاد و سیاست کشور داشته و جریان خاصی که تا پیش از این به برجام حمله می‌کرد امروز کاندیداهای همان جریان در کمپین های انتخاباتی خود کمترین انتقاد را به برجام می‌کنند. این امر یعنی آنها به اهمیت برجام در افکار عمومی واقف هستند و جرئت ندارند رسما بگویند که با آن مخالفند.

این کارشناس عمران تصریح کرد: ادامه حرکت رو به جلوی اقتصاد کشور نیازمند ادامه سیاست خارجی کنونی است. سیاستی که بر مبنای تنش زدایی و دوستی با دنیا است. این امر برای کشور لازم است. ما دیگر نمی‌توانیم به گذشته برگردیم اگر تحریم ها دوباره اجرایی شود به طور حتم به مشکل برخواهیم خورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز