خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شاتل مطرح کرد؛

پهنای باند کاربر ایرانی ۵ برابر شده است / افزایش ضریب دسترسی به اینترنت در دولت تدبیر و امید

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۸۶۹

احمدرضا نخجوانی در رابطه با افزایش کیفیت اینترنت و زیرساخت‌های کشور و اقدامات موثر دولت تدبیر و امید در حوزه اینترنت سخن گفته است.

کیفیت اینترنتی که در اختیار کاربران خود قرار داده‌ایم، به‌صورت ملموس در چند سال گذشته بهبود قابل توجهی داشته است. از جمله این بهبودها باید به افزایش کیفیت اینترنت تحویلی کشور توسط شرکت زیرساخت به اپراتورهای اینترنت اشاره داشت.

طبق گفته‌های مدیرعامل  شرکت شاتل، در دولت یازدهم، دولت تدبیر و امید در حوزه‌ی اینترنت چندین کار مهم و اساسی انجام دهد. ضریب دسترسی و کیفیت اینترنتی که شرکت‌های دارنده‌ی پروانه از شرکت ارتباطات زیرساخت دریافت می‌کنند، به شکل چشم‌گیری بهبود و افزایش پیدا کرده است.

نخجوانی گفت: در حال حاضر اینترنت دریافتی از شرکت زیرساخت کمتر از هر زمان دیگر در ۱۰ سال گذشته، با قطعی و اختلال روبه‌رو است. به‌عنوان نمونه، ما در سال‌های قبل از دوره‌ی کنونی، این تجربه را داشتیم که ضریب دسترسی اینترنت به کمتر از ۹۰ درصد رسیده بود یا به عبارتی ۱۰ درصد مواقع اینترنت کشور با اختلال مواجه بود؛ خوشبختانه این مشکل و معضل کهنه در سال‌های پیش، به‌خوبی برطرف شده است.

وی گفت: یکی از بدترین معضلاتی که در دولت پیش با آن روبه‌رو بودیم، کمبود پهنای باند بود. تا جایی که صاحبان پروانه اینترنتی برای داشتن پهنای باند اینترنت مورد نیاز خود باید ماه‌ها در صف انتظار باقی می‌ماندند. در حال حاضر با سیاست فعلی وزارت ارتباطات دیگر شرکتی نمی‌تواند این ادعا را مطرح کند که برای تأمین اینترنت مورد نیازش دچار مشکل شده یا با سهمیه­‌بندی رو‌به‌رو است.

در پایان مدیرعامل شاتل تأکید کرد:‌ به خاطر سیاست‌های توسعه‌ای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم برای رفع محدودیت‌های قدیمی و هم‌چنین رشد تقاضا در بازار اینترنت، پهنای باند اختصاص‌یافته به هر کاربر در ۴ سال گذشته نزدیک به ۵ برابر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز