خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نفت در گفت‌وگو با ایلنا:

بدون برجام خرید تجهیزات بیمارستانی، پرداخت حقوق معلمان و صادرات نفت ممکن نبود

asdasd
کد خبر : ۴۸۶۵۱۹

معاون وزیر نفت گفت: بخش زیادی از درآمد دولت از محل فروش صادرات نفت و میعانات است که اگر نبود حقوق معلمان، کارکنان بخش‌های مختلف، خرید تجهیزات بیمارستانی و حتی ارزاق عمومی همگی تحت تاثیر قرار می‌گرفت.

حبیب الله بیطرف معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به اظهارات برخی کاندیداهای ریاست جمهوری مبنی بر اینکه برجام تاثیری در زندگی مردم نداشته است، گفت: برجام در حل مشکلات و معضلات وزارت نفت که موتور اصلی حرکت اقتصاد است و درآمدهای آن ارتباط مستقیمی با زندگی مردم دارد، بسیار تاثیرگذار بوده است.

وی افزود: قبل از برجام صادرات نفت دچار مشکل جدی بود به طوری که میزان صادرات از 2.2 میلیون مشکل به زیر یک میلیون بشکه رسیده بود و اگر برجام امضا نمی‌شد به صفر می‌رسید.

بیطرف با اشاره به مشکل حمل و نقل دریایی در زمان تحریم‌ها تصریح کرد: در آن زمان کشتی‌ها نفت ما را حمل نمی‌کردند و ایران از طریق ذخیره‌سازهای دریایی نفت را صادر می‌کرد که بعد از برجام خطوط کشتیرانی آزاد شد و کشتی‌های بین المللی می‌توانند از اسکله خارک بارگیری کنند.

وی همچنین با اشاره به مشکل جدی در انتقال درآمدهای نفتی خاطرنشان کرد: در آن زمان بخشی از درآمدهای نفتی در بانک‌های مختلف بلوکه شده بود و بخشی نیز با مشقات غیرایمن منتقل می‌شد.

معاون وزیر نفت ادامه داد: در فروش نفت به پالایشگاه‌های خاص دنیا نیز دچار مشکل بودیم در بخش خرید تجهیزات مثل تجهیزات دوار و فرآیندی مثل کمپرسورها و کاتالیزها هم دچار سختی شده بودیم.

وی تاکید کرد: کسانی که به تاثیر نداشتن برجام اشاره می‌کنند ناشی از عدم اطلاع‌شان است بهتر است گزارشات وزارت خارجه، وزارت نفت و وزارت راه را بخوانند تا قانع شوند.

بیطرف در ادامه یادآور شد: بخش زیادی از درآمد دولت از محل فروش صادرات نفت و میعانات است که اگر نبود چرخ دولت با مشکل مواجه می‌شد و حقوق معلمان، کارکنان بخش‌های مختلف، خرید تجهیزات بیمارستانی و حتی ارزاق عمومی همگی تحت تاثیر قرار می‌گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز