خبرگزاری کار ایران

چتر رونق تولید روی سر صنایع کشور؛

۷ هزار شغل جدید حاصل اجرای طرح رونق تولید در دولت یازدهم/ برخورداری همه استان های کشوراز مزایای وام های صنعتی

asdasd
کد خبر : ۴۸۶۷۷۹

اجرای طرح بزرگ و هدفمند رونق تولید در دولت تدبیر و امید منجر به احیا بیش از ۲۴ هزار واحد صنعتی، معدنی و کشاورزی در کشور و اشتغال و تولید در ایران شد.

به گزارش ایلنا، بر اساس گزارش آماری منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت رونق تولید یکی از اهداف بزرگ دولت یازدهم بود که در سال گذشته حال و هوایی فعالانه تر به خود گرفت و با مدیریت هدفمند وزارت صنعت، معدن و تجارت و همراهی بانک ها بیش از ۱۷هزار میلیارد تومان تسهیلات به بیش از ۲۴هزار واحد صنعتی،معدنی و کشاورزی پرداخت شد.

این تسهیلات که با هدف گره گشایی از مشکلات متنوع بخش تولید و به گردش درآمدن چرخ های صنایع کشور به واحدهای صنعتی پرداخت شد توانست در سراسر کشور واحدهای صعتی نیمه تعطیلی راکه از طریق سامانه بهین یاب شناسایی شده بودند را بار دیگربه عرصه تولید و اشتغال بازگردانده و واحدهایی را که پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد داشتند را نیز به بهره برداری برسانند.

از مجموع ۲۴هزار و ۶۹۲ واحد تولیدی که از تسهیلات رونق تولید در سراسر کشور استفاده کرده اند استان های اصفهان ، خراسان رضوی، مازندران ، تهران و آذربایجان شرقی  در فهرست پنج استان اول استفاده کنندگان از این تسهیلات قراردارند.

بر اساس این گزارش در استان اصفهان ۲۲۶۵ واحد تولیدی از ۱۷هزار و ۷۴۷ میلیارد ریال تسهیلات استفاده کرده و مقام اول دریافت تسهیلات رونق تولید به این استان تعلق دارد.

 

درپرداخت تسهیلات طرح رونق تولید خراسان رضوی اول و مازندران دوم شد

استان خراسان رضوی با پرداخت ۱۱هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال به ۱۷۹۷ واحد، استان مازندران با پرداخت ۷۷۰۵ میلیارد ریال به ۱۶۰۲ واحد ، استان تهران با پرداخت ۱۷ هزار و ۵۹۷ میلیارد ریال به ۱۵۶۹ واحد و استان آذربایجان شرقی با پرداخت ۷۴۸۵ میلیارد ریال به ۱۲۵۶ واحد در جایگاه دوم تا پنجم دریافت کنندگان تسهیلات از نظر تعداد واحدها قرار دارند.

استان های اصفهان، تهران و خراسان رضوی نیز از نظر مبلغ تسهیلات رونق تولید در جایگاه اول تا سوم قرار دارند.

بر اساس این گزارش در اجرای این طرح ۲۴ بانک کشور با وزارتخانه های صنعت،معدن و تجارت و جهاد کشاورزی همکاری داشته اند که بانک های کشاورزی، ملی، صادرات، ملت و تجارت بیشترین میزان تسهیلات را به متقاضیان پرداخت کرده و مقام اول تا پنجم بانک های پرداخت کننده تسهیلات را به خود اختصاص داده اند.

از آنجایی که ایجاد انضباط مالی یکی از برنامه های اصلی دولت یازدهم در سال های اداره امور کشور بوده نظارت بر این تسهیلات نیز در دستور کار وزارت صنعت،معدن و تجارت قرار گرفت و در همین راستا تا ۲۱ فروردین ماه امسال ۴۱۷۴ فقره بازرسی از واحدهای تولیدی سراسر کشور که تسهیلات دریافت کرده بودند انجام شده است.

ایجاد بیش از 7 هزار اشتغال جدید حاصل اجرای طرح رونق تولید

 

گزارش شاتا حاکی است در این بازرسی ها مشخص شد اجرای طرح رونق تولید در واحدهای تولیدی بازرسی شده موجب ایجاد ۷۱۴۱ اشتغال جدید در ۱۴۳۵ واحد شده  و ۱۴۰۴ واحد تولیدی از این تعداد میزان تولید خود را افزایش داده اند.

با توجه به تداوم این بازرسی ها پیش بینی می شود میزان اشتغال جدید ایجاد شده در واحدهای تولیدی که از وام های رونق تولید استفاده کرده اند روند افزایشی چشمگیری داشته باشد.

از جمله اقدامات دیگر در بخش رونق تولید که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شده ، می توان به ارتقا کیفی تولیدات داخلی، افزایش استانداردهای ملی و بین المللی، توقف تولید محصولات غیر استاندارد، تدوین سالانه تعرفه ها در راستای حمایت از تولید و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، افزایش قدرت رقابت تولیدکنندگان در سطوح بین المللی وفعال سازی خریدهای یوزانس با همکاری بانک مرکزی برای حمایت از تولید کنندگان اشاره کرد.

امسال نیز با توجه به نامگذاری سال با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال ، دولت در نظر دارد با تداوم اجرای طرح رونق تولید در کشور از طریق وزارت صنعت،معدن و تجارت در زمینه ایجاد اشتغال جدید و حفظ مشاغل موجود گذشته تلاش جدی داشته باشد تا منویات مقام معظم رهبری از یک سو و دغدغه های جامعه در زمینه اشتغال از سوی دیگر بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز