خبرگزاری کار ایران

در مراسم تفاهمنامه همکاری مشترک بین بنیاد مسکن و سازمان اوقاف مطرح شد:

وقف مانع عمران و آبادانی نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۱۲۵

تفاهم نامه همکاری مشترک بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه درباره تعیین تکلیف اراضی و استفاه از برخی از این اراضی در توسعه و عمران ؤ آبادانی روستا صبح امروز با مقامات این دو سازمان منعقد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا علیرضا تابش رئیس سازمان بنیاد انقلاب اسلامی در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک بین بنیاد مسکن و سازمان اوقاف اظهار داشت: در سراسر کشور به خصوص در روستاها اراضی وقفی وجود دارد که متعلق به سازان اوقاف هستند و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر توسعه فرهنگ وقفی، این فرهنگ باید در کشورمان افزایش یابد.

تابش ادامه داد: پیش از این نگاهی بر اراضی وقفی که عواید عام المنفعه ای می‌تواند برای مردم و دستگاه‌ها داشته باشد، وجود نداشت و نگاه به اراضی وقفی این گونه بود که مانع استفاده مردم و دستگاه‌های مختلف می‌شود اما  امروز با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه شاهد این هستیم که این اراضی می‌تواند در جهت توسعه و عمران مناطق استفاده شود.

وی افزود: بعضا برخی از مردم به صورت ناآگاهانه اراضی وقفی را به تصرقف در می‌آورند و در آن ساخت و سازهایی انجام می‌دهند اما نمی‌ٱوانند برای آن سند دریافت کنند و در روند پروسه اخذ سند از وقفی بودن آن اطلاع پیدا می‌کنند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به توانایی‌هایی بنیاد مسکن در ارائه خدمات به مردم به ویژه روستائیان اظهار داشت: دو طرف بنیاد مسکن و سازمان اوقاف برای ارائه خدمات به مردم در جهت افزایش رفاه آنها آمادگی دارند و بنیاد می‌تواند امکانات خود را در اختیار مردم قرار دهد.

تابش با بیان اینکه در جهت ارائه خدمات دو دستگاه مذکور از اراضی به ویژه در مناطق روستایی کمیته‌ مشترکی توسط بنیاد مسکن و سازمان اوقاف تشکیل شده است، ادامه داد: در سند این تفاهم‌نامه دو دستگاه به این نتیجه رسیدند که می‌توانند برای استفاده از اراضی وقفی در چارچوب رعایت قوانین و موضوعات حقوقی و شرعی همکاری‌هایی باهم داشته باشند.

وی تاکید کرد: بنیاد مسکن یک نهاد انقلابی است که ریاست شورای آن را مقام معظم رهبری انتخاب می‌کند و یکی از دستگاه‌هایی بوده که همواره امین رهبری بوده و سازمان اوقاف هم همین ماهیت را دارد بنابراین یک قرابتی بین این دو سازمان وجود دارد.

همچنین در ادامه این مراسم حجت الاسلام علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه می‌توانیم با ایجاد تفاهم‌نامه‌ها و وحدت رویه در بین دستگاه‌های مختلف، موضوعات و مشکلات را حل و فصل کنیم اظهار داشت: در خصوص اراضی وقفی مشکلاتی در روستاها وشهرهای کوچک داشتیم که باید احراز سند مالکیت این اراضی تعیین تکلیف شود.

وی افزود: یقینا بنا بر اقتضائات زندگی اجتماعی باید تحولاتی در حوزه زیرساخت‌ها ایجاد شود و می‌تواند با حفظ حقوق شرعی و قانونی واقع، از اراضی وقفی در راستای توسعه زیرساخت‌ها استفاده کرد.

محمدی با یبان اینکه یکی از مولفه‌های اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی وقف است،‌ گفت:‌ وقف می‌تواند طبقات اجتماعی بین مردم را کاهش دهد و می‌توانیم برخی از مشکلات کشور را در قالب موقوفات حل کنیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: بر اثر کم‌لطفی برخی‌ها از مزیت‌های وقف کمتر گفته می‌شود اما به طور قطع وقف هیچ مانعی برای عمران و آبادانی و توسعه اقتصادی ایجاد نمی‌کند و امروز برای توسعه زیرساخت‌ها به ویژه در روستاها تفاهم‌نامه‌ای را با بنیاد مسکن برای استفاده از ظرفیت اراضی وقفی منعقد می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز