خبرگزاری کار ایران

نحوه محاسبه قبوض تلفن ثابت اصلاح شد/ اجرای طرح توسعه، بهسازی و نوسازی شبکه تلفن ثابت

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۶۹۹

محاسبه کارکرد مشترکان برای مکالمات تلفن ثابت داخل استانی بر اساس دقیقه انجام و محاسبه خواهد شد.

 به گزارش ایلنا، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره ۲۴۶ خود درخواست اصلاح مصوبه جلسه شماره ۲۳۷ مربوط به  22 خرداد سال گذشته درباره مبنای محاسبه تعرفه تلفن ثابت را بررسی و بند های ۴ و ۵ مصوبه مذکور را به این شرح اصلاح و تصویب کرده است:

طبق بند ۴ محاسبه کارکرد مشترکان برای مکالمات تلفن ثابت داخل استانی براساس دقیقه انجام و محاسبه خواهد شد.  طبق بند ۵ محاسبه کارکرد مشترکان برای مکالمات تلفن ثابت به ثابت بین استانی و ثابت به تلفن همراه براساس زمان های نیم دقیقه ای محاسبه می شود.
پیش از این، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره ۲۳۷ خود با توجه به درخواست شرکت مخابرات ایران مبنی بر اصلاح تعرفه خدمات تلفن ثابت و به منظور توسعه و به روز رسانی خدمات این بخش، پیشنهاد سازمان در خصوص اصلاح مصوبه درباره تعرفه های تلفن ثابت را بررسی و آن را به شرح زیر تصویب کرده بود که سقف هزینه اتصال یک خط تلفن ثابت آبونمانی مبلغ دو میلیون ریال تعیین می شود که یک میلیون ریال آن در زمان ثبت نام و مابقی آن طی ۳۶ ماه پس از زمان راه اندازی خط از مشترک اخذ می شود.
بر این اساس شرکت مخابرات ایران موظف شده بود طرح توسعه، بهسازی و نوسازی شبکه تلفن ثابت را در پنج سال آینده که پس از تصویب هیات مدیره به سازمان ارایه کرده است، به طور کامل اجرا و در بازه های زمانی شش ماهه به سازمان گزارش کند.
سقف تعرفه هر دقیقه مکالمه ثابت به ثابت داخل استانی موضوع ردیف اول جدول بند ۳ مصوبه شماره ۳ جلسه شماره ۱۸۴ سال 92 مبلغ ۴۵ ریال تعیین شده بود. محاسبه کارکرد مشترکان برای تمامی مکالمات تلفن ثابت داخل استانی هم براساس دقیقه انجام و برای کسری از دقیقه به بالا گرد و معادل یک دقیقه محسوب می شد.
محاسبه کارکرد مشترکان برای تمامی مکالمات تلفن ثابت به ثابت بین استانی و ثابت به تلفن همراه براساس ثانیه انجام و برای کارکردهای زیر ۳۰ ثانیه به بالا به نیم دقیقه (۳۰ ثانیه) گرد و محاسبه می شد.

حداقل کارکرد ماهانه هر خط تلفن ثابت برای مشترکان روستاها به میزان۲۰۰ دقیقه مکالمه درون استانی و برای سایر مشترکان به میزان ۳۳۰ دقیقه مکالمه درون استانی تعیین و محاسبه و مبلغ تسهیم درآمد خدمات تلفن ثابت با توجه به بند ۳ این مصوبه محاسبه، اصلاح و توسط سازمان به دارنده پروانه ابلاغ می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز