خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

در طول دولت یازدهم 2363 روستا برق‌رسانی شد/ آمادگی بخش برق برای تامین پیک برق تابستان

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۷۷۴

وزیر نیرو در جمع خبرنگاران از برق‌دار شدن 623 روستا در سال گذشته خبر داد و گفت: در طول دولت یازدهم 2363 روستا برق‌رسانی شده است.

به‌گزارش ایلنا، "حمید چیت چیان" وزیر نیرو در حاشیه آیین خدمت رسانی آب و برق به روستاهای کشور که قبل از ظهر امروز (سه شنبه) در سالن همایش‌های اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب که در سال 95 در راستای اقتصاد مقاومتی یکی از تکالیف این بود که تمام روستاهای بالای 10 خانوار برقدار شوند گفت: در سال گذشته و در این راستا 623 روستا برقدار شدند.

وی با بیان این مطلب که روستائیان جزو محروم‌ترین و زحمتکش‌ترین مولدهای جامعه هستند گفت: در سه سال گذشته بیش از 5 هزارو 200 روستا که یا فاقد شبکه آبرسانی بودند و یا شبکه‌های آبرسانی آنان فرسوده بوده و یا اینکه منابع آبی آن‌ها و قنوات منطقه در اثر خشکسالی از بین رفته بودند آبرسانی شدند تا مانع مهاجرت روستائیان به شهرها شود.

چیت چیان با اشاره به اینکه اثر این کار را می‌توان در بهداشت و سلامت مردم مشاهده کرد افزود: از دیگر اثرات آبرسانی به روستاها ایجاد امید به زندگی در روستاها و ایجاد اشتغال خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه فقط در سال 95 تعداد روستاهایی که آبرسانی شدند از آمار 10 سال گذشته بیشتر بوده است افزود: در این سال حدود 2200 میلیارد تومان در بخش آب و 275 میلیارد تومان در بخش برق روستایی هزینه شد ه است.

وزیر نیرو خاطر نشان کرد: در طول دولت یازدهم 2363 روستا برق‌رسانی شده است.

او با اشاره به بارش‌های خوب در ماه‌های اخیر گفت: آمارها حاکی از آن است که نشانه‌های آغاز دوره تر سالی نمایان شده است.

چیت چیان در خصوص کاهش تلفات برق نیز با بیان این مطلب که در گذشته میزان تلفات شبکه‌های توزیع برق حدود 15 درصد بوده است افزود: هم اینک این میزان به 11 درصد رسیده و پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری این رقم به کمتر از 10 درصد کاهش یافته و تک رقمی شود.

وی در خصوص گذر از پیک مصرف تابستان نیز گفت: وجود ظرفیت‌های جدید نیروگاهی، مدیریت بار با کاهش دیماند در روز و مدیریت مصرف باعث خواهد شد تا بتوانیم پیک بار سالجاری را پشت سر بگذاریم و ناگفته نماند تمام این موارد فقط با همکاری مردم و مشترکان فهیم کشورمان امکان پذیر است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز