خبرگزاری کار ایران

طرح پایش واحدهای سرمایه‌گذار خارجی در آذربایجان‌غربی به اجرا در آمد

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۹۶۹

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: در سال گذشته طرح پایش واحدهای سرمایه‌گذار خارجی در آذربایجان‌غربی انجام شد.

به گزارش ایلنا؛«محمد دهقان» با اشاره به عملکرد سال 95 معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: در سال گذشته برنامه توسعه صنعتی، معدنی، تجاری و سرمایه‌گذاری شهرستان‌ها آذربایجان‌غربی تدوین شد.

وی تصریح کرد: با توجه به سیاست استان در زمینه معطوف کردن فعالیت‌های بخش کشاورزی به حوزه صنعت، معدن و خدمات تجاری، سند توسعه صنعتی، معدنی و تجاری شهرستان‌ها در دو فاز مطالعاتی و تبیین، اقدام کرده است.

 معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی افزود: در فاز نخست به بررسی اسناد بالادستی از جمله سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، سند ملی توسعه استان، نظریه پایه توسعه استان، مطالعات آمایش سرزمین، جهت‌گیری‌های توسعه شهرستان، برنامه‌های پنج ساله توسعه بخش و سند توسعه صنعتی، معدنی و تجاری روستایی استان پرداخته شده است.

وی بیان کرد: از سوی دیگر در فاز نخست، به تدوین وضع موجود صنعت، معدن و تجارت،اهداف و راهبردها و برنامه‌های توسعه‌ای به همراه اولویت‌های سرمایه‌گذاری هر شهرستان پرداخته شده است.

 دهقان با اشاره به اقدامات فاز دوم اظهار داشت: در فاز دوم، اسناد تدوین شده، در جلسات تخصصی با حضور مسئولان سیاسی، اقتصادی و دانشگاهی شهرستان، با توجه به مزیت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری، مورد بحث و بررسی نهایی قرار گرفته و برای اجرا ابلاغ می‌شود.

وی تصریح کرد: در این راستا فاز نخست کلیه شهرستان‌های استان به پایان رسیده و در فاز دوم سند توسعه صنعتی، معدنی و تجاری شهرستان‌های مهاباد، بوکان، سردشت، میاندوآب و خوی، تبیین شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به فرآیندسازی تشکیل انجمن‌های تخصصی در سال گذشته گفت: در این رابطه فرآیندسازی تأسیس انجمن‌های تخصصی صنایع همگن استان انجام و در این زمینه، فرایند مشترک تاسیس انجمن‌های تخصصی صنایع همگن استان بین سازمان صنعت، معدن و تجارت، خانه صنعت و معدن و اداره ثبت شرکت‌های اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تدوین شد.

وی گفت: در سال 95، نخستین انجمن تخصصی صنایع همگن عایق‌های رطوبتی استان تاسیس و ثبت شد.

دهقان از انجام طرح پایش واحدهای سرمایه‌گذار خارجی در استان خبر داد و گفت: به منظور ارتقاء نظام حمایتی در چهار چوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با هدف وضعیت موجود سرمایه‌گذاری خارجی در استان و شناسایی حمایت‌های هدفمند از سرمایه‌گذاری خارجی، طرح پایش واحدها و طرح‌های سرمایه‌گذار خارجی در استان انجام شد.

وی با اشاره به تدوین چراغ راهنمای سرمایه‌گذاری در استان بیان کرد: به منظور شناسایی صنایع اولویت‌دار سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن آذربایجان‌غربی با هدف هدایت سرمایه‌گذاران حوزه صنعت و معدن به این صنایع و با توجه به تعیین و تبیین اولویت‌های سرمایه‌گذاری در گروه‌های مختلف صنعتی، راهنمای سرمایه‌گذاری در سه بخش طرح‌های اولویت‌دار، طرح‌های فاقد اولویت و طرح‌های فاقد توجیه اقتصادی تدوین و اطلاع‌رسانی شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی، ایجاد زنجیره‌های پتروشیمی را از سایر اقدامات سال گذشته دانست و گفت: از آنجا که توسعه هر صنعتی، باید در مسیر تکمیل زنجیره ارزش آن صنعت بوده تا مورد توجه ویژه قرار گرفته و سبب تحقق رشد مستمر و پرشتاب اقتصادی در صنایع پایین‌دستی پتروشیمی را فراهم سازد، زنجیره محصولات صنایع پایین دستی تدوین شد.

وی گفت: با استفاده از زنجیره‌های محصولات پتروشیمی، علاوه بر شناخت کلی از نحوه تامین مواد اولیه و کاربرد هر محصول می‌توان چشم‌اندازی بر برنامه‌های توسعه اقتصادی صنایع پتروشیمی بر پایه زنجیره ارزش محصول می‌تواند داشته باشد که ثمره آن راهنمایی سرمایه‌گزاران و متقاضیان و احداث شهرک‌های تخصصی صنایع پایین دستی پتروشیمی در استان است که تاکنون دو طرح در شهرستان‌های میاندوآب و مهاباد آغاز شده که در مراحل انجام مطالعات اولیه قرار دارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز