خبرگزاری کار ایران

همایش بین‌المللی جاده ابریشم چین با حضور «طیب نیا» آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۲۹۹

همایش همکاری بین المللی راه ابریشم موسوم به «یک کمربند - یک جاده» ساعتی پیش با حضور «علی طیب نیا» وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان و با سخنان «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین در اطراف شهر پکن آغاز شد.

به گزارش ایلنا؛ در اجلاس مزبور که مقام ها، ‌محققان، ‌کارشناسان، مسئولان و بسیاری از سران و نزدیک به یکهزار و 200 نفر از 110 کشور و منطقه و همچنین نمایندگانی از 60 سازمان بین المللی در آن شرکت دارند، «طیب نیا» وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان نیز به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در آن حضور یافته است.

وی به همین منظور صبح دیروز (شنبه) وارد پکن شد و بر اساس برنامه اعلام شده قرار است فردا (دوشنبه) در حاشیه این اجلاس دیدارهایی نیز با چند تن از همتایان و میهمانان شرکت کننده داشته باشد.

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین در بخشی از سخنان خود در آیین گشایش این همایش از جاده ابریشم باستانی به عنوان میراث ارزشمند بشر نام برد که در روح آن همکاری، صلح، آزادی، فراگیری، آموزش متقابل و منافع مشترک نهفته است.

وی گفت: چنانچه از زاویه تاریخی به جامعه بشری نگاه کنیم، به این نتیجه می رسیم که ما اکنون در مقطعی قرار داریم که جامعه ما در حال توسعه جهشی بوده و در حال دگرگونی عظیم است و این در حالیست که اکنون در دنیایی پر از چالش‌های مختلف زندگی می کنیم.

او گفت که توسعه اقتصاد جهان مستلزم نیروی محرک جدید و منافع فراگیر و برابر است و فاصله بین طبقات پردرآمد و کم‌درآمد باید کاهش یابد.

رهبر چین همچنین ناآرامی‌های پی در پی در برخی مناطق دنیا، گسترش سریع تروریسم و نواقص‌ کار برای تحقق اهداف صلح و توسعه را از چالش‌های روبروی کل بشریت دانست.

به گفته «شی جین پینگ» در چهار سال گذشته پس از مطرح شدن پیشنهاد «یک کمربند - یک جاده» بیش از 100 کشور و منطقه جهان پشتیبانی خود را از آن اعلام کرده یا خود در فعالیت‌های مرتبط با آن شرکت کرده‌اند.

گفتنی است، دبیر کل سازمان ملل، رئیس بانک جهانی و همچنین رئیس صندوق بین المللی پول و 28 نفر از سران کشورها از جمله میهمانان ویژه این همایش دو روزه هستند.

دست اندرکاران برگزاری این اجلاس در چین از دو هفته مانده به شروع آن تدابیر ویژه ای را در شهر پکن در نظر گرفته و با آذین بندی شهر به استقبال برگزاری این رویداد که برای آنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، رفتند.

چین می خواهد با استفاده از فرصت برگزاری این همایش بزرگ که سران بسیاری از کشورها و مقام های ارشد آنها در آن شرکت دارند یک اساس مناسب و زیربنای مطلوبی برای اجرای طرح های زیربنایی جاده ابریشم نوین فراهم کند.

تقویت همکاری بین المللی و ساخت مشترک راه ابریشم و پیشرفت برد - برد موضوع این همایش بین المللی است.

امضای اسنادی با بیش از 20 کشور و بیش از 20 سازمان بین المللی، همکاری برای اجرای بیش از 20 طرح عملیاتی انرژی، ‌حمل و نقل،‌ سرمایه گذاری، تجارت، ‌منابع و طرح های زیربنایی و برگزاری گردهمایی سران در حاشیه اجلاس بین المللی و ایجاد ساختاری برای همکاری های فنی، ‌تجاری، محیط زیست، مالی و استفاده از توان و استعداد متقابل کشورها از جمله نتایج و اهداف تعیین شده همایش اجلاس راه ابریشم چین عنوان شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز