خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به ایلنا:

برگزاری مناقصه انتخاب فاینانسور هواپیماهای جدید تا یک ماه آینده/ هیئتی از هما برای تحویل گرفتن هواپیماهای ATR عازم فرانسه شد

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۸۰۷

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از برگزاری مناقصه انتخاب فاینانسر برای تامین مالی هواپیماهای جدید تا یک ماه دیگر خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا اصغر فخریه کاشان در حاشیه نمایشگاه حمل و نقل ریلی در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه مناقصه انتخاب فاینانسرهای جدید چه زمانی برگزار می‌شود؟ ، گفت: در حال آماده سازی اسناد هستیم و حداکثر تا یک ماه آینده مناقصه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به هجوم شرکت‌های مالی برای تامین مالی قرارداد ایران ایر و بوئینگ و ایران ایر و ایرباس اقدام به برگزاری مناقصه بین این شرکت‌ها کردیم.

وی با بیان اینکه در این مناقصه 10 شرکت از سراسر جهان حضور دارند، گفت: ژاپنی‌ها، نروژ، دانمارک، چین، ایرلند و انگلیس برای حضور در این مناقصه اعلام آمادگی کرده‌اند.

فخریه کاشان در پاسخ به این سوال ایلنا مبنی بر اینکه آیا شرکت های آمریکایی هم در این مناقصه حضور دارند و مبلغ فاینانس چقدر است؟ ، گفت: فکر نمی‌کنم از شرکت‌های آمریکایی در این مناقصه حضور داشتند باشند مبلغ این فاینانس هم به اندازه تامین مالی قرارداد صد هواپیمای دیگر است.

وی ادامه داد: 85 درصد تسهیلات مورد نیاز برای سه هواپیمای خریداری شده را دریافت کردیم و سود فاینانس همان سود نرخ‌های بازار است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مذاکره با شرکت‌های خارجی برای تامین مالی پروژه‌های ریلی اظهار داشت: قرارداد تامین پروژه برقی سازی پروژه تهران – مشهد با چینی‌ها نهایی شده و در ماه ژوئن به امضا می‌رسد.

فخریه کاشان افزود: برای قرارداد راه آهن چابهار به زاهدان با شرکت‌های هندی و چینی در حال مذاکره است.

فخریه کاشان با اشاره به ورود اولین هواپیمای ATR به کشور اظهار داشت: هیئتی از گروه هما برای تحویل گرفتن این هواپیماها روز گذشته عازم فرانسه شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز