خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل ایران‌ایر:

برگزاری مناقصه انتخاب فاینانسر برای تامین پیش‌پرداخت‌ها/ ورود 9 هواپیمای جدید در سال 2017

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۷۲۹

مدیرعامل ایران‌ایر از تحویل 9 هواپیمای جدید دیگر تا پایان سال 2017 خبر داد و گفت: برای تامین پیش‌پرداخت‌ها باید مناقصه انتخاب فاینانسر برگزار کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، فرهاد پرورش در نشست خبری حاشیه ورود چهار فروند هواپیمای ATR به کشور اظهار داشت: پس از گشایش‌های برجام شرایطی به وجود آمد و ما توانستیم با سرعت مذاکرات با سازندگان هواپیما را شروع کنیم.

وی افزود: پس از برجام ایران‌ایر از لیست تحریم‌ها خارج شد و افک (سازمان زیرمجموعه وزارت خزانه‌داری آمریکا) اجازه فروش هواپیما به کمپانی‌های ایرباس و بوئینگ را به ایران داد.

مدیرعامل ایران‌ایر ادامه داد: در سفر رئیس جمهوری به ایتالیا پس از برجام، تفاهم نامه اولیه بین ایران ‌ایر و ATR امضا شد.

پرورش گفت: مزیت خرید هواپیماهای کوتاه برد ATR این است که ما می‌توانیم فرودگاه‌های مناطق کم برخوردار کشور را به یکدیگر متصل کنیم.  بنابراین خرید هواپیماهای ATR برای انجام پروازها در مسیرهای کوتاه در دستور کار دولت قرار گرفت و این درخواست نمایندگان مجلس از ایران‌ایر بود.

وی تاکید کرد: در کشورمان فرودگاه‌های متعددی وجود دارند که زیرساخت‌های پذیرش هواپیماهای پهن‌پیکر را ندارند و این هواپیماهای کوچک می‌توانند باعث رونق مناطق کم‌برخوردار شوند.

مدیرعامل ایران‌ایر ادامه داد: پس از گذشت 15 ماه مذاکرات ایران ایر و ATR نهایی شد و ماه گذشته این قرارداد بین ایران‌ایر و ATR به امضا رسید و امروز شاهد ورود چهار فروند هواپیما به کشورمان هستیم.

پرورش تاکید کرد: انتخاب ما هواپیمای 70 نفره ATR است و برای اولین بار توانسته‌ایم قطعات هواپیما را همزمان با خرید هواپیما به صورت مستقیم از کمپانی سازنده هواپیما دریافت کنیم.

وی تاکید کرد: برای اولین بار است که به صورت مستقیم برای خرید هواپیما پول پرداخت کرده‌ایم و قطعات خریده‌ایم.

تحویل 5 فروند هواپیمای ART در سال 2017

مدیرعامل ایران‌ایر با اشاره به برنامه تحویل هواپیماهای ATR به ناوگان ایران‌ایر اظهار داشت: امروز چهار فروند را تحویل گرفته‌ایم. تا پایان سال 2017 پنج فروند دیگر هم وارد ناوگان ایران‌ایر می‌شود.

پرورش ادامه داد: هواپیمای پنجم سه ماه دیگر به ناوگان ایران‌ایر ملحق می‌شود و در هفت  ماه باقی مانده سایر هواپیماها هم در برنامه زمانبندی شده به ایران‌ایر می‌پیوندند.

وی ادامه داد: 11 فروند باقی مانده ATR هم سال 2017 تحویل ایران‌ایر می‌شود.

تحویل 4 فروند ایرباس تا پایان 2017

وی با اشاره به تحویل هواپیماهای ایرباس به ایران‌ایر ادامه داد: در تا پایان سال 2017 سه الی چهار فروند هواپیمای ایرباس 320 به ناوگان ایران‌ایر محلق می‌شود.

مدیرعامل ایران‌ایر گفت: در سال آینده 9 فروند هواپیمای ایرباس به ایران‌ایر تحویل داده می‌شود که چهار فروند آن هواپیمای 320 و پنج فروند آن 321 است.

پرورش تاکید کرد: 95 درصد کارهای فنی و عملیاتی این 9 فروند هواپیما انجام شده است.

وی همچنین ادامه داد: اولین فروند هواپیمای بوئینگ که به ایران می‌رسد بوئینگ 777 است که فروردین سال 97 وارد ناوگان ایران‌ایر خواهد شد.

مدیرعامل ایران‌ایر تاکید کرد: تا سال 2020 پانزده فروند هواپیمای بوئینگ به ناوگان ایران ایر ملحق خواهد شد.

برگزاری مناقصه فاینانسرها برای تامین پیش‌پرداخت

مدیرعامل ایران‌ایر پرداخت پیش‌پرداخت‌های هواپیماها اظهار داشت: در دولت گذشته مصوبه‌ای برای خرید 6 فروند هواپیمای 320 از محل صندوق توسعه ملی داشتیم اما با شروع مذاکرات برجام قرار بر این شد که این اعتبارات صندوق توسعه ملی را به خرید هواپیماهای جدید اختصاص دهیم.

وی افزود: قرار است برای تامین پیش‌پردخت هواپیماهایی که قرارداد آن را منعقد کرده ایم بین شرکت‌های مالی مناقصه‌ای برگزار کنیم تا فاینانسر مشخص شود و براساس همین در قرارداد ذکر شده است که این مبلغ پول پرداخت شده پس از جذب فاینانسر، به عنوان پیش‌پرداخت محسوب شود.

وی همچنین درباره استفاده از اوراق صکوک اظهار داشت: با توجه به اینکه ایران‌ایر یک شرکت خصولتی است مشکلاتی در سیستم اداری برای استفاده از این منابع مالی وجود دارد. اگر این مشکلات حل شود می‌توانیم از اوراق صکوک هم برای پیش‌پرداخت‌ها استفاده کنیم.

وی همچنین درباره همکاری با بانک صنعت و معدن برای تامین پیش‌پرداخت‌ها اظهار داشت: بانک صنعت و معدن به عنوان کارگزاری عمل کرد و با مجوز شورای عالی امنیت ملی توانست به عنوان بانک عامل عمل کند.

وی تاکید کرد: در واقع این روالی است که طی می‌شود تا مسیر انتقال پول پاک باشد تا بحث پولشویی مطرح نشود.

وی ادامه داد: ما از اعتبارات بانک صنعت و معدن برای تعمیر موتورهای هواپیماهای ایران‌ایر استفاده نکرده‌ایم. البته دو سال گذشته از بانک صنعت و معدن وام گرفتیم تا موتورهای هواپیماها را به صورت مستقیم برای تعمیر به لوفتانزا بدهیم.

برای خلبان‌های خارجی یک دلار هم پرداخت نکرده‌ایم

وی درباره شایعاتی که اخیراً در خصوص استخدام خلبان‌های خارجی مطرح شده ادامه داد: هما یک شرکت 55 ساله است و یک تیم کارشناسی، فنی و عملیاتی در این شرکت مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه انعقاد قرارداد با شرکت ATR طولانی شد وقت نداشتیم خلبان مخصوص به این تایپ از این هواپیما را تربیت کنیم بنابراین به ATR گفتیم باید خلبان در اختیارمان قرار دهند که یک دلار هم برای این خلبان‌ها هزینه نکردیم.

پرورش تاکید کرد: هیچ مشکلی برای تامین خلبان ناوگان جدید تا دو سال آینده نداریم و اخیراً دو نوبت آگهی هم برای جذب خلبان‌های جدید منتشر کردیم.

پرورش همچنین درباره موضوع نمایندگی‌اش در ایکائو گفت: مکاتباتی دراین زمینه از دو سال گذشته انجام شده، آقای ظریف باید اعتبارنامه بنده را صادر می‌کردند. این مراحل در حال انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز