خبرگزاری کار ایران

توسعه کشور در گرو انتقال دانش جدید است

asdasd
کد خبر : ۴۹۲۶۰۲

در پسابرجام و با توجه به بهبود رتبه اعتباری ایران، امکان استفاده از منابع مالی خارجی دوباره برقرار و امکان تعریف پروژه‌های توسعه ای و پژوهشی فراهم شده است.

به گزارش ایلنااز پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، سیدعلی میرحسینی، مدیر کالای شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، گفت: رشد و توسعه کشور نیازمند ورود سرمایه‌های خارجی و فناوری روزآمد دنیا و حمایت از ساخت داخل است.

وی با اشاره به تاثیر برجام بر رشد تولیدات داخلی افزود: بدون شک برجام تأثیر عمده ای بر محیط فعالیت شرکت‌های حوزه نفت و گاز با کاهش ریسک و بهبود فضای کسب و کار داشته که شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران به طور عام و مدیریت کالا به طور خاص نیز از آن مستثنی نیستند.

به گفته میرحسینی، مهمترین دستاورد برجام در مدیریت کالای شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، تسهیل در برقراری روابط بازرگانی با سازندگان خارجی به ویژه شرکت‌های اروپایی و اعلام آمادگی آنها جهت برقراری مجدد روابط بازرگانی بوده است.

وی اعلام کرد: پس از برجام، امکان خرید مستقیم از فروشندگان اصلی فراهم شده است و دیگر با واسطه خرید نمی‌شود.

میرحسینی ادامه داد: دومین دستاورد برجام، تسهیل در پیگیری و وصول اقلام و تجهیزاتی که در خارج از کشور بنا به دلایل تحریم توقیف شده بودند است که از آن جمله تعمیر و عودت دو دستگاه توربین تایفون (توربین زیمنس مدل SGT-100) که در تعهد یک شرکت انگلیسی بوده و در کارگاه کشور امارات توقیف شده بود و اقلام یک فقره سفارش قطعات یدکی اکچویتورهای یک شرکت انگلیسی که از پاییز سال 1391 در آلمان توقیف شده بود؛ اما رفع توقیف شده و به ایران حمل شد، است.

مدیر کالای شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: تسهیل در شرایط پرداخت و پذیرش گشایش اعتبار اسنادی از سوی شرکت های خارجی هم از دیگر دستاوردهای برجام است که به واسطه آن سوئیفت تمامی بانک‌های خارج شده از فهرست تحریم‌ها مجددا برقرار شده و پرداخت‌ها از طریق بانک‌های بین المللی و بیشتر با گشایش اعتبارات اسنادی انجام می‌شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز