خبرگزاری کار ایران

صادرات بیش از ۴ میلیون بشکه میعانات گازی فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی

asdasd
کد خبر : ۴۹۲۹۵۵

صادرات میعانات گازی فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی، در ادامه افزایش روند تولید محصولات دارای ارزش افزوده بالا در این فازها به پیش از ۴ میلیون بشکه رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، علیرضا عبادی با اعلام این خبر، مجموع میعانات گازی تولید شده در فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی را ۵ میلیون و ۲۵۲ هزار و ۲۶۲ بشکه اعلام کرد و افزود: از این میزان تاکنون ۴ میلیون و ۲هزار و ۲۳۳ بشکه به بازارهای خارجی و داخلی از جمله مجتمع پتروشیمی نوری در عسلویه و پالایشگاه ستاره خلیج فارس صادر شده است.
بر پایه این گزارش ارسال میعانات گازی از فازهای ۲۰و ۲۱ پارس جنوبی به پالایشگاه ستاره خلیج فارس در حالی صورت می گیرد که دهم اردیبهشت ماه امسال فاز نخست این پالایشگاه با ظرفیت ۱۲۰ هزار بشکه میعانات گازی به بهره برداری رسمی رسیده بود.
مجری فازهای ۲۰و ۲۱ تولید میعانات گازی این فازها را داری ثبات و رو به افزایش عنوان کرد و گفت: هم اکنون روزانه به طور متوسط ۴۸ هزار بشکه میعانات گازی در این دو فاز تولید و ذخیره سازی می شود.
وی با بیان اینکه خوشبختانه فازهای ۲۰ و۲۱ با تولید محصولات مورد نظر وارد چرخه ارزآوری شده است، اظهار کرد: علاوه بر تولید و صادرات میعانات گازی، درحال حاضر اتان تولیدی این فازها هم به مجتمع های پتروشیمی پارس جنوبی ارسال می شود.
این مقام مسئول به تولید تجمعی گاز از بخش فراساحل فازهای ۲۰ و ۲۱ اشاره کرد و گفت: از آغاز بهره برداری از دو سکوی ۲۰ و ۲۱ ،در مجموع حدود ۴ میلیارد مترمکعب استاندارد گاز ترش استحصال شده است.
به گفته عبادی از زمان بهره برداری از سکوی ۲۱ (آذرماه ۹۵) تاکنون ۳۲۲۳ میلیون متر مکعب واز سکوی ۲۰ (اسفندماه سال ۹۵) هم ۷۱۶ میلیون متر مکعب گاز ترش از موقعیت مخزنی این سکوها برداشت شده است.
فازهای ۲۰ و ۲۱ روزهای پایانی فروردین ماه سال ۹۶ به همراه دو مگا پروزه بزرگ دیگر شامل فازهای ۱۷و۱۸ و ۱۹ پارس جنوبی توسط حسن روحانی، رئیس جمهوری دولت یازدهم در عسلویه رسما افتتاح و به بهره برداری رسیدند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز