خبرگزاری کار ایران

اظهار نظر آخوندی درباره مشکلات در اولویت شهر تهران

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۱۸۸

وزیر راه و شهرسازی در یادداشت تلگرامی خود، رفع سه مشکل مهم شهر از جمله جابه جایی سخت و گران، شهر فروشی و بی قانونی را در اولویت وظایف شهردار آینده تهران دانست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عباس آخوندی در یادداشت تلگرام خود نوشت: امروزها انتخاب شهردار نقل محافل است. قاعدتا شهردار باید بتواند مساله و یا مسائل مشخصی از شهر را حل کند. تهران سه مساله‌ی اصلی دارد:

1- جابجایی در شهر گران و با سختی صورت می‌گیرد. ساعت ها وقت مردم هر روز در ترافیک می‌گذرد. عده‌ای به‌کارشان نمی‌رسند. آلودگی محیط زیست، عدم ایمنی و عصبیت تبعات بعدی آن است.

2- بی‌انضباطی و شهرفروشی عمومیت یافته و در نتیجه سرزندگی، هویت، کیفیت و قابلیت زندگی در بسیاری از نقاط شهر، با مشکل مواجه شده‌است.

3- بی‌قانونی موجب لگدمال شدن حقوق شهروندان شده و موجب بی‌اعتمادی عمومی و هرج و مرج شهری شده‌است.

بنابراین، شهرداری که انتخاب می‌شود باید بتواند این سه مساله اصلی شهر را تدبیر کند. راهکار اصلی ترافیک و آلودگی هوای تهران، شهرسازی ریل‌پایه است. بدین مفهوم که عمده‌ی جابجایی در تهران باید بر بنیان حمل و نقل عمومی و ریلی صورت گیرد، اعم از ریل سبک مانند تراموا که شهردار پیشین در 12 سال به آن نزدیک هم نشد و یا مترو که باز در دوره مدیریت فعلی هیچ‌گاه در برابر توسعه‌ی خودرومحورِ شهر مورد اولویت قرار نگرفت.

اجرای شهرسازی ریل‌پایه در پیوند با ریل حومه‌ای و اتصال آن به شبکه راه‌آهن می‌تواند هجوم روزانه‌ی ماشین‌ها در هر صبح به تهران را کاهش و سامان دهد. موضوعی که هیچ‌گاه در دستور کار شهردارفعلی قرار نگرفت. نکته بعدی پایبندی به طرح جامع وتفصیلی است که تنها راهِ به سامان رسیدن شهر است و نهایتا نیاز به شهرداری داریم که پایبند به قانون حاکمیت قانون باشد.

امیدوارم که شوراهای شهر در طبقه‌بندی و تعیین اولویت مدیریت شهری دقت داشته باشند و شهردارانی انتخاب کنند که بتوانند مساله مشخصی را حل کنند و در پایان دوره گزارش مشخصی به مردم ارائه کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز