خبرگزاری کار ایران

استمرار رشد قیمت نفت پیش از نشست اوپک

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۳۹۵

قیمت نفت پیش از برگزاری نشست اوپک درباره تمدید توافق کاهش تولید نفت، به روند افزایشی خود ادامه داد.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری مارکت‌واچ، قیمت نفت در معاملات امروز (چهارشنبه، سوم خرداماه) به روند افزایشی خود ادامه داد و احتمال تمدید توافق سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای کاهش تولید از یک سو و پیش بینی کاهش عرضه نفت آمریکا از سوی دیگر، مهمترین دلایل آن بودند.

مؤسسه نفت آمریکا (ای پی آی) دیروز (سه شنبه دوم خرداد) اعلام کرده بود که در هفته گذشته، سطح ذخیره سازی نفت در این کشور با کاهش رو به رو شده است.

از سوی دیگر، پیش بینی می شود که در نشست فردا (پنجشنبه چهارم خرداد) اوپک، اعضای این سازمان برای تمدید توافق کاهش تولید نفت به مدت 9 ماه دیگر، به تصمیم مشترک دست یابند.

در معاملات میان روز چهارشنبه، قیمت هر بشکه نفت خام دبیلو تی آی با 13 سنت افزایش به 51 دلار و 60 سنت و قیمت هر بشکه نفت خام برنت با 16 سنت رشد به 54 دلار و 31 سنت رسید.

استوارت ایو، کارشناس مؤسسه او ام فایننشال، اعلام کرد اگر توافق اوپک تمدید شود، ما شاهد جهش سریع قیمت‌ها در بازار خواهیم بود.

وی با اشاره به برآوردها درباره افزایش تقاضای نفت، پیش بینی کرد که در صورت پایبندی اعضای اوپک به توافق کاهش تولید، قیمت نفت تا پایان امسال به 65 دلار برای هر بشکه می‌رسد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز