خبرگزاری کار ایران

مشاور موسسه مطالعات بین المللی انرژی در گفت و گو با ایلنا:

سیگنال های نشست 172 اوپک به بازار نفت / شیل ها شمشیر دو لبه اند

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۶۴۲

امیر معینی گفت: نفت شیل شمشیر دو لبه است و همه می دانند که بهبود قیمت ها منجر به تقویت شیل و حضور پررنگ آن می شود.

مهران امیر معینی مشاور موسسه مطالعات بین المللی انرژی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در پیش بینی نتایج نشست 172 اوپک اظهار داشت: بر اساس آنچه مشهود است عربستان بدنبال قیمت بالاتر است و علیرغم افزایش هزینه های این کشور بیشتر تمایل دارد که برای پوشش هزینه های خود روی قیمت ها حساب باز کند تا افزایش میزان تولبد نفت.

وی افزود: علاوه بر عربستان روسیه نیز تمایل دارد که در این توافق وارد شود، ضمن اینکه عراق هم علاقه مند است که برای رعایت سهمیه هایی که قبلا تعیین شده بود همکاری کند، بنابراین قیمت ها رو به توازن می رود.

امیرمعینی تاکید کرد: به نظر می رسد اوپک سریع به جمع بندی برسد و توافق قبلی را تمدید کند و اینکه برای 6 ماه و یا 9 ماه تمدید شود هم فرقی نمی کند و اگر 9 ماه باشد این سیگنال را به بازر می دهد که تولیدکنندگان مصمم به کاهش سقف تولید و تقویت قیمت ها هستند.

وی در رابطه با پیام تمدید توافق کاهش سقف تولید به شیل نیز گفت: این مسئله شمشیر دو لبه است و همه می دانند که بهبود قیمت ها منجر به تقویت شیل  و حضور پررنگ آن می شود.

مشاور موسسه مطالعات بین المللی انرژی خاطرنشان کرد: با توجه به برآورد و پیش بینی ها به نظر می رسد تا پایان امسال با کاهشی که اوپک و غیر اوپک خواهد داشت بازار به تعادل برسد و قیمت ها در سطح 50 تا 55 دلار حفظ شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز