خبرگزاری کار ایران

بیانیه پایانی نشست عادی 172 اوپک

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۹۸۸

یکصد و هفتاد و دومین نشست عادی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (وپک) امروز (پنجشنبه چهارم خردادماه) در وین، به ریاست خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان و رئیس دوره ای اوپک، به کار خود پایان داد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه اوپک، اعضای اوپک در نشست امروز این سازمان همسو با تصمیم اتخاذ شده در نشست 171 این سازمان، تصمیم گرفتند که محدودیت تولید خود را برای یک دوره 9 ماهه از یکم ژوئیه سال جاری میلادی تمدید کنند.

اعضای اوپک در این زمینه، همچون گذشته، بر پایبندی خود به ثبات و توازن بازار نفت و تثبیت قیمت ها در سطحی که برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان مطلوب باشد، تأکید کردند.

پذیرش درخواست گینه استوایی برای عضویت در اوپک، گزارش کمیته وزارتی نظارت بر توافق جهانی کاهش تولید، و بررسی تحولات بازار از اجلاس گذشته تا کنون، از جمله برنامه های مهم دیگر این نشست بودند.

شرکت کنندگان در نشست امروز همچنین با قدردانی از همکاری کشورهای تولیدکننده نفت غیر عضو اوپک در توافق جهای کاهش تولید، بر اهمیت دومین نشست وزارتی اوپک و غیر اوپک که بعد از ظهر امروز در وین برگزار می شود، تأکید کردند.

در این نشست همچنین قرار شد نشست بعدی اوپک در 30 نوامبر 2017 در وین برگزار شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز