خبرگزاری کار ایران

ابلاغ سیاست‌های اجرایی پرورش دام در سال ۹۶

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۲۱۲

وزارت جهاد کشاورزی، هر ساله سیاست‌های پرورش دام در کشور را به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ابلاغ می‌کند و این سازمان نیز مکلف است طبق ابلاغیه، سیاست‌های کلی را در سراسر کشور به اجراء گذارد.

به گزارش ایلنا، معاون برنامه‌ریزی و کارآفرینی سازمان مرکزی نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا گفت: سیاست‌های کلی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص پرورش دام برای سال ۹۶ به سازمان نظام مهندسی کشاورزی ابلاغ شده است.

سید جواد قریشی، با اشاره به پیوست ابلاغیه شماره ۱۰۰۹/۹۶/۹۰۰ مورخ ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۹۶ معاون محترم وزیر در امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص ابلاغ سیاست‌های اجرایی پرورش دام در سال ۱۳۹۶ افزود: بر این اساس، صدور مجوز و پروانه احداث پرواربندی صنعتی گوساله برای استان‌های خراسان جنوبی، هرمزگان، همدان، اردبیل، زنجان، یزد، کهکیلویه و بویراحمد، کردستان، قزوین، آذربایجان شرقی، تهران، قم و کرمان به علت غیرفعال بودن ظرفیت‌های دامداری‌های موجود، کماکان هیچگونه مجوزی صادر نمی‌شود (مجاز نیست) و در استان‌های دیگر که نام‌شان ذکر نشده، بلامانع است.

به گفته وی، حداکثر مجوز احداث برای استان‌های مذکور به ظرفیت یک هزار راس به ازای هر واحد پرورش دهنده در سال بوده و صدور مجوز و پروانه احداث واحد پرواربندی بره و همچنین واحد گاوداری شیری صنعتی، بلامانع است. این در حالی است که صدور مجوز و پروانه احداث مجتمع‌های پرواربندی و شیری توصیه نمی‌شود.

قریشی در پایان تاکید کرد: سایر سیاست‌های ابلاغی گذشته که مغایرتی با این دستورالعمل نداشته باشد به قوت خود باقی خواهد ماند. ضمن اینکه رعایت تمامی ضوابط فنی و بهداشتی مندرج در دستورالعمل اجرایی ماده (۵) قانون نظام جامع دامپروری کشور در این باره الزامی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز