خبرگزاری کار ایران

اظهار امیدواری زنگنه به امضای نخستین قرارداد جدید نفتی تا پایان دولت یازدهم

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۱۶۸

وزیر نفت اظهار امیدواری کرد نخستین قرارداد نفتی در قالب الگوی جدید تا پایان کار دولت یازدهم به امضا برسد.

به گزارش ایلنا، بیژن زنگنه، وزیر نفت در جمع خبرنگاران درباره برگزاری نخستین مناقصه بین المللی صنعت نفت اظهار کرد: هم اکنون مناقصه برای میدان آزادگان در حال اجراست.

میدان نفتی آزادگان جنوبی با چهار لایه سروک، فهلیان، کژدمی و گدوان، یکی از بزرگترین میدان‌های نفتی ایران است که بخش عمده نفت آن از لایه سروک استخراج می‎شود و از نوع سنگین است. درجه API نفت از جمله عوامل تاثیرگذار در تعیین ضریب بازیافت تولید اولیه مخزن است به‎طوری‌که ضریب بازیافت نفت در میدان‎هایی که نفت سبک دارند، به‎طور معمول بالاتر است.

ضریب بازیافت نفت میدان آزادگان جنوبی بر اساس مطالعات پیشین، حدود 5 تا 6 درصد است که انتظار می‌رود نفت با اجرای طرح توسعه این میدان در قالب الگوی جدید قراردادهاینفتی این مقدار به بیش از 15 درصد برسد.

شرکت ملی نفت ایران مطالعه میدان آزادگان جنوبی را در چارچوب امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری (MOU) به شرکت‌های اینپکس ژاپن، توتال فرانسه، شرکت انگلیسی-هلندی شل و پتروناس مالزی و تنکو سپرده است.

وی با بیان این که از شرکت‌های دیگر نیز برای توسعه میدان نفتی درخواست کرده بودیم پیشنهادهای خود را ارائه دهند، افزود: همچنین مذاکراتی با شرکت‌های دیگر در قالب مناقصه محدود در حال انجام است.

وزیر نفت به این سوال که آیا نخستین قرارداد نفتی در قالب الگوی جدید تا پایان کار این دولت امضا می‎شود، پاسخ داد: ان‌شاء‌الله

زنگنه به تازگی در مراسم امضای قرارداد ساخت لوله‌های CRA میان شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیوم شرکت‎های توباچک (TUBACEX) اسپانیا و شرکت فولاد اصفهان اعلام کرده بود:  سیاست‌های حوزه صنعت نفت در دولت دوازدهم استمرار سیاست‌های دولت یازدهم خواهد بود که با شدت، قدرت و استحکام بیشتر ادامه می‌یابد و براساس آن برای تحقق اهداف توسعه با دنیا تعامل خواهیم داشت.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز