خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

افزایش کیفیت زندگی در بافت فرسوده با استفاده از ظرفیت موقوفه‌ها

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۳۲۱

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در بدترین شرایط مالی هم به ایجاد اماکنی برای هویت بخشی به محل سکونت مردم توجه کرده‌ایم گفت: با استفاده از ظرفیت موقوفات کیفیت زندگی در حاشیه شهرها و در بافت فرسوده را افزایش می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عباس آخوندی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت:  بازآفرینی شهری بر مبنای تمدن ایران شهری است و در تمدن ما یکی از کانونی‌ترین محورهایی که سکونت را شکل می دهد نیایش‌گاه‌ها بوده است.

وی افزود: این بسیار مهم است که تمام مراکزی که در شهرها می‌‌تواند به ما هویت بخشد در کانون توجه قرار بگیرد و از این رو بیش از اینکه تک‌بنا را مورد توجه قرار دهیم توجه ما به مراکز هویت‌بخشی است و منطقه‌ای که هویت اجتماعی را ایجاد می کند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بدون هویت اجتماعی امکان بازسازی وجود ندارد و تمام موضوعات از جمله فضای محیط زیست، بهداشت و درمان و مراکز عمومی نیاز به رویکرد اجتماعی دارند.

آخوندی با بیان اینکه ایجاد مساجد به عنوان مراکز مذهبی و فرهنگی یک نکته بسیار جدی است گفت: حتی در شرایط سخت مالی هم در پروژه‌های مسکنی مانند مسکن مهر برای ساخت مساجد بودجه کنار گذاشته‌ایم چرا که معتقدیم این مکان‌ها، اماکن اجتماع مردم را تشکیل می‌دهند و در مسکن مهر پا  به پای ساخت مدارس نسبت به ساخت مساجد اقدام کردیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بهترین جایی که می توان در آن گفت وگوی جمعی ایجاد کنیم اظهار داشت: مظاهر فیزیکی احیای بافت فرسوده بر مبنای تمدن ایرانشهری مساجد و بقاع متبرکه هستند که اینها نماد هویت محلات را تشکیل می‌دهند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه موضوعات این تفاهم‌نامه در تمام کشور به اجرا می‌رسد ادامه داد: برای افزایش کیفیت زندگی در بافت فرسوده در حاشیه شهرها نیاز به این داریم که بهره‌وری موقوفات را افزایش دهیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز