خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت‌وگو با ایلنا:

ماهان‌ ایر همچنان تحریم است/ اوفک مجوز دهد، سوخو وارد می‌شود/ امکان فروش هواپیماهای جدید ایران‌ایر به شرط مجوز اوفک

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۷۰۴

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با بیان این که مذاکرات ایرلاین های ایرانی با روس ها برای خرید هواپیماهای سوخو100 نهایی شده است و در صورت اخذ مجوز اوفک، سوخوهای اجاره ای وارد ناوگان هوایی کشور می شود، گفت: ماهان ایر همچنان مورد تحریم‌های آمریکا است و نمی تواند مذاکرات خرید هواپیما انجام دهد.

مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره مذاکرات برای خرید هواپیماهای سوخو 100 از روسیه اظهار داشت: مذاکرات برخی ایرلاین های داخلی  با روسیه برای ورود هواپیماهای سوخو نهایی شده است، البته این مذاکرات برای خرید هواپیما نیست و قرار بر این است که در مرحله اول از روسیه هواپیما اجاره کنیم.

وی افزود: ورود هواپیماهای اجاره ای سوخو به ناوگان هوایی کشورمان منوط به صدور مجوز و تاییدیه اوفک ( دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا ) است و هنوز چیزی از سوی اوفک درباره این معامله بین ایرلاین های ایران و روسیه اعلام نشده است.

سامانی درباره افزایش استقبال سرمایه گذاران از سرمایه گذاری در حوزه صنعت هوایی اظهار داشت: سال گذشته 10 شرکت هواپیماهایی جدید موفق به اخذ موافقت اصولی شدند و در حال حاضر این شرکت ها در حال انجام اقدامات راه اندازی ایرلاین های جدید هستند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: دو شرکت هواپیمایی که سال گذشته موافقت نامه اصولی دریافت کردند توانستند نسبت به ورود هواپیما اقدام کنند و مابقی ایرلاین های تازه تاسیس درحال تهیه نظام نامه‌ها و اخذ تاییدیه های مورد نیاز هستند.

سامانی همچنین با اشاره به مذاکره سایر ایرلاین ها برای خرید هواپیما به صورت مستقیم از کمپانی های سازنده هواپیما اظهار داشت: شرکت هواپیمایی آسمان اخیرا موفق به عقد تفاهمنامه با شرکت بویینگ برای خرید 30 فروند هواپیمای بویینگ 737 شد اما عقد قرارداد نهایی این شرکت با بویینگ منوط به صدور مجوز اوفک است.

وی ادامه داد: سایر ایرلاین های داخلی هم وارد مذاکرات با کمپانی های سازنده هواپیما برای نوسازی ناوگان خود شده اند اما در مورد ماهان ایر، این شرکت هنوز مورد تحریم آمریکا است و نمی تواند به طور مستقیم وارد مذاکره برای خرید هواپیماهای جدید شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: شرکت هواپیمایی ایران ایر می تواند تعدادی از هواپیماهای جدیدی که خریداری می کند را در اختیار سایر ایرلاین های کشورمان قرار دارد و تعدادی از این هواپیماها را به ایرلاین‌های دیگر بفروشد اما برای این اقدام خود نیاز به تاییدیه اوفک دارد. ایران ایر در صورتی می تواند هواپیماهای جدید را به سایر ایرلاین ها بفروشد که بتواند موافقت اوفک را بگیرد.

سامانی همچنین درباره انجام پروازهای حج تمتع امسال گفت: احتمال اینکه امسال تمام پروازهای حج توسط ایران ایر انجام شود بسیار زیاد است چرا که ماهان ایر تحریم است و نمی تواند این پروازها را انجام دهد و آسمان ایر هم به عنوان دیگر شرکت هواپیمایی بزرگ کشورمان، هواپیمای مناسب برای انجام پروازهای حج را ندارد.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز