خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت خبر داد:

امکان استقرار پایانه های گمرکی در شهرک های صنعتی مستعد

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۷۰۷

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران از امکان استقرار پایانه های گمرکی در شهرک های صنعتی مستعد خبر داد و گفت: در این زمینه تفاهم نامه ای بین سازمان صنایع‌کوچک و شهرک های صنعتی ایران با گمرک کشور به امضاء خواهد رسید.

به گزارش ایلنا، علی یزدانی  طی  نشستی با جمعی از صنعتگران فعال در مرکز فناوری و کسب و کار شهرک صنعتی کاسپین یک در شهرستان آبیک قزوین با بیان اینکه در سالهای اخیر بخش زیادی از مشکلات صنعت مرتفع شده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تلاش های دولت تدبیر و امید ، کشور در ریل توسعه قرار دارد و شاهد رونق تولید و صنعت در میهن خود هستیم.

وی با اشاره به پتانسیل های موجود در شهرکها نواحی صنعتی  از ایجاد بسترهای لازم برای استقرار پایانه های گمرکی در شهرک های صنعتی مستعد خبر داد و گفت: در این زمینه تفاهم نامه ای بین سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی با گمرک کشور به امضاء خواهد رسید.
وی در ادامه با ابراز خرسندی از وجود پویایی و تحرک در ساخت و ساز در شهرک های صنعتی کاسپین یک و ٢،گفت: استقبال سرمایه گذاران برای فعالیت در این ٢شهرک بالا و قابل توجه است.
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: با توجه به درخواست متقاضیان سرمایه گذاری در استان قزوین،٣٠٠ هکتار زمین بزودی به شهرک صنعتی کاسپین یک اختصاص داده می شود.
یزدانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تلاش های دولت برای حل مشکلات و موانع تولید،گفت:اگر خواهان پیاده سازی سیاست های اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال پایدار در کشور هستیم باید مشکلات بخش تولید بویژه در حوزه مالیات، بیمه و تسهیلات را مرتفع کنیم که البته دولت این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است.
وی با اشاره به نرخ بالای سود تسهیلات بانکی، گفت: باید تلاش کنیم تا نرخ سود تسهیلات متناسب با کاهش نرخ تورم کم شود تا صنعتگران با دغدغه کمتری به تولید بپردازند.
وی در ادامه گفت: در حوزه  مالیات در دولت و مجلس  طرح ها و  لایحه هایی در دستور کار است تا مشکلات بخش تولید در رابطه با مسائل مالیاتی حل شود.
یزدانی با بیان اینکه براساس قانون، خوداظهاری صنعتگران ملاک تعیین مقدار مالیات است و باید متصدیان مالیاتی ارقام اعلام شده را بپذیرند مگر آنکه بتوانند خلاف آنرا به اثبات برسانند.
وی در ادامه از تداوم بازدید از شهرک ها و نواحی صنعتی خبر داد و گفت:در هشت ماه گذشته با هدف حل مسایل و مشکلات صنعتگران از ٣٨٠شهرک و ناحیه صنعتی بازدید کرده ایم.
در این نشست همچنین جمعی از صنعتگران حاضر به بیان دغدغه ها، مسایل و مشکلات خود پرداختند.
مشکلات مالیاتی، بانکی و گمرکی و وجود قوانین و مقررات دست و پاگیر و مزاحم تولید و فقدان هدف مناسب برای توسعه صنعت و استفاده نکردن مناسب از نیروهای انسانی متخصص از جمله موضوع های مطرح شده توسط صنعتگران در این نشست بود.
شهرک صنعتی کاسپین دارای ١٩٢واحد تولیدی بهره بردار با ١٣هزار و ٧٠٠اشتغال در شهرستان ابیک و جنب بزرگراه قزوین-کرج قرار دارد.
بازدید معاون وزیر صنعت از شهرک های صنعتی ابیک یک و ٢ 
 گفتنی است، معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران بعدازظهر سه شنبه از شهرک های صنعتی کاسپین یک و ٢در شهرستان ابیک بازدید کرد. یزدانی در این بازدید در جریان آخرین وضعیت اجرای زیرساخت ها در این شهرک از جمله راه های دسترسی و معابر و شبکه روشنایی قرار گرفت.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز