خبرگزاری کار ایران

امضا تفاهم نامه برای حفاظت و یکپارچه سازی اراضی ساحلی

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۰۲۷

سازمان جنگل‌ها و سازمان بنادر برای حفظ اراضی ساحلی تفاهم نامه‌ای را جهت همکاری امضا کردند.

به گزارش ایلنا، این تفاهم نامه که باهدف تثبیت مالکیت دولت، حفاظت و صیانت از اراضی ساحلی، فراهم نمودن تمهیدات لازم برای استقرار طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی و هم چنین استفاده متقابل از دانش تجربیات کارشناسان و متخصصین از امکانات و تجهیزات دو سازمان تدوین و تنظیم شده است،  توسط محمد سعیدنژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و خداکرم جلالی رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به امضاء رسید.

این تفاهم نامه که در ۸ بند تنظیم شده  بر ساماندهی و نظم‌دادن به مناطق ساحلی کشور و هم‌چنین تعیین حریم‌ها و حفاظت از اراضی ساحلی تأکید دارد.
بر اساس این تفاهم‌نامه سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور متعهد شد  جهت حد نگاری اراضی ساحلی، حفاظت از اراضی و حریم دریاها و رودخانه‌های قابل کشتیرانی و به اشتراک گذاشتن اطلاعات و نقشه ها همکاری همه‌ جانبه‌ای با سازمان بنادر داشته باشد و درعوض سازمان بنادر و دریانوردی نیز در تفاهم نامه مزبور متعهد شد در زمینه اشتراک گذاری فایل نقشه های مطالعاتی و اجرایی، حفاظت و بهر برداری از اراضی مستحدثات ساحلی و برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی ملی و منطقه ای با سازمان جنگل ها همکاری نماید.
با توجه به بهره مندی جمهوری اسلامی ایران از۵۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در شمال، جنوب و جزایر کشور این تفاهم نامه فیمابین سازمان جنگل ها به نمایندگی از سوی خداکرم جلالی( معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان)  و سازمان بنادر و دریانوردی به نمایندگی محمد سعیدنژاد( معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی) بصورت دوجانبه منعقد شده است. 
روسای دو سازمان پس از امضای تفاهم‌نامه ابراز امیدواری کردند که این همکاری به نظم دادن و ساماندهی سواحل شمالی و جنوبی کشور تسریع ببخشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز