خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی بهشهر خبر داد:

در آمد 10 میلیارد ریالی کشاورزان بهشهری از فروش گل‌گاوزبان

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۰۴۵

مدیر جهاد کشاورزی بهشهر از درآمد بالای کشاورزان بهشهری بابت فروش گل گاوزبان و گیاهان دارویی خبرداد.

به گزارش ایلنا از ساری، خلیل حقیقی مدیر جهاد کشاورزی بهشهر با بیان اینکه درحال حاضر گیاهان دارویی با توجه به ظرفیت بهینه‌ای که در پیشگیری و درمان دارند، بیش از پیش مورد توجه قرار مردم گرفته است، اظهار کرد: شهرستان بهشهر به دلیل برخورداری از شرایط اکولوژی و توپوگرافی متنوع، بسیاری از گیاهان به‌ویژه گیاهان دارویی را در خود پرورش داده است.

مدیر جهاد کشاورزی بهشهر افزود: در سال جاری 100 هکتار از اراضی منطقه یانسر از دهستان عشرستاق این شهرستان به کشت انواع گیاهان دارویی مانند گل گاوزبان، بادرنجبویه، به لیمو، زوفا، استویا و مریم گلی اختصاص یافته است.

حقیقی خاطر نشان کرد: سالانه 120 تن محصول خام گیاهان دارویی تولید می‌شود که طی مراحل کاشت، داشت و برداشت 8 هزار نفر مشغول فعالیت هستند.

مدیر جهاد کشاورزی بهشهر با اشاره به اینکه امسال 50 هکتار از اراضی زیرکشت گیاهان دارویی این شهرستان به کشت گل گاوزبان اختصاص یافته است، تصریح کرد: در حال حاضر این محصول در مرحله برداشت است که با به‌کارگیری 500 نفر در مرحله برداشت بالغ بر 10 میلیارد ریال درآمد عاید کشاورزان این شهرستان خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز