خبرگزاری کار ایران

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

توسعه باغات، نیازمند برنامه ریزی و بهره گیری از مشاوران مجرب است

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۱۳۵

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: توسعه باغات نیازمند برنامه ریزی دقیق و بررسی تمام زوایا و امکانات با کمک گیری از مشاوران مجرب در این رشته است.

به گزارش ایلنا از سنندج، اردشیر پور حبیبی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با تاکید بر اینکه حفظ و نگهداری باغات باید بیشتر مورد توجه باشد اظهار کرد: توسعه باغات بدون در نظرگرفتن اهمیت نگهداری نمی‌تواند افق روشنی را برای توسعه باغات در استان در پی داشته باشد.

وی افزود: قسمت شرق استان به دلیل کمبود آب، آهکی بودن اراضی و سرمای زمستانه  در حال حاضر و با امکانات امروزی سرمایه گذاری در بحث توسعه باغات مقرون به صرفه نیست.

پورحبیبی در ادامه خاطر نشان کرد: شرایط توسعه باغات در غرب استان بهتر است زیرا وجود آب کافی، خاک مناسب باغات و شرایط مناسب اقلیمی ما را به این نتیجه رسانده که سرمایه گذاری در زمینه توسعه باغات با اولویت حفظ و نگه داری مناسب می‌تواند صرفه اقتصادی بالای داشته باشد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی تاکید کرد: هماهنگی با مرکز تحقیقات در راستای توسعه باغات اولویت کاری باغبانی است که در هر شرایطی که قصد اجرای طرح توسعه باغات باشد با بهره گیری از مشاوره و راهنمایی‌های مرکز تحقیقات طرح اجرایی می‌شود .

به گفته وی، مجتمع های  پالنگان، پیرخزان، بانه، گزگزاره دهگلان و نژمار مریوان از اجرای باغات در قطعات بزرگ است.

پورحبیبی یادآورشد: در طرح توسعه باغات باید تولید با هدف صادرات باشد این امر سبب افزایش درآمد در این حوزه می‌شود و باغداران با انگیزه بیشتری به تولید محصولات باغی می‌پردازند و باغات حفظ و نگهداری خواهد شد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان در پایان کاشت محصولاتی که توجیه اقتصادی بهتری دارند را به عنوان اولویت در احداث باغات عنوان کرد و افزود: توجه به معیشت باغداران با افزایش صادرات و کشت محصولاتی که درامدزایی می کند باید در اولویت احداث باغات باشد .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز