خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان خبر داد:

راه‌اندازی اولین نیروگاه یک مگاواتی تولید پراکنده CCHP در استان گیلان

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۵۵۵

نیروگاه بیمارستان بین المللی قائم(عج) با ظرفیت 1 مگاوات افتتاح و با اتصال به شبکه برق استان مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش ایلنا،  «عظیم بلبل آبادی » مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان در این خصوص گفت: پروژه نیروگاه مقیاس کوچک بیمارستان بین المللی قائم(عج) قابلیت تولید همزمان گرما، سرما و برق(cchp) را داشته و  با هدف تامین انرژی با ضریب حفاظتی بالا، کاهش آلاینده زیست محیطی، بهبود پروفیل ولتاژ و کاهش تلفات شبکه و همچنین ایجاد اشتغال در استان با ظرفیت 1مگاوات به بهره برداری تجاری رسید. این نیروگاه ، اولین نیروگاه از نوع مولد مقیاس کوچک است که در استان گیلان و با سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهره برداری می رسد.

وی افزود: طراحی و راه اندازی این پروژه با شرکت گروه صنعتی و تولید ایستگاهی نیرو(تانیر) و همچنین قسمت بازیافت انرژی گرمایی که توسط چیلر جذبی صورت می گیرد توسط شرکت سبلان تهویه گستر صورت گرفته است.

مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان با ابراز امیدواری از اینکه شاهد افتتاح و بهره برداری مولدهای مقیاس کوچک در سراسر استان گیلان باشیم، گفت: در اجرای این پروژه از پیمانکاران کشوری و بومی استفاده شده تا ضمن کسب تجربه برای پیمانکاران بومی و کاهش خروج نقدینگی از استان، شاهد راه اندازی پروژه های نیروگاهی از نوع مولد مقیاس کوچک در استان توسط پیمانکاران بومی باشیم.  در این واحد نیروگاهی برای 6نفر از افراد تحصیل کرده بومی استان به صورت مستقیم و بالغ بر چندین پیمانکار و نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی شده است. راه اندازی این واحد به عنوان اولین نیروگاه مقیاس کوچک در استان به صورت CCHP  با سرمایه گذاری بخش خصوصی، می تواند برای سایر سرمایه گذاران داخل و خارج استان ایجاد انگیزه نموده تا در این زمینه سرمایه گذاری نمایند.

«مرتضی رمضان پوردهکایی»، مدیر پروژه نیروگاه بیمارستان بین المللی قائم(عج) در خصوص مزایای سیستم های CCHP گفت: افزایش بازده سوخت دریافتی به برق تحویلی از حدود 42.6 درصد به بالای 85 درصد، امکان حضور طیف گسترده بخش خصوصی به دلیل پائین بودن مبلغ سرمایه گذاری در مقایسه با نیروگاههای بزرگ ، حذف تلفات توان پیک، توسعه پدافند غیرعامل، کاهش نیاز به احداث خطوط جدید انتقال و توزیع، کاهش پرباری شبکه (congestion)، تملک کمتر زمین برای توسعه شبکه و کاهش تبعات مالی، اجتماعی و زیست محیطی، افزایش پایداری و امنیت فنی شبکه در شرایط پرباری از جمله مزایای مولدهای مقیاس کوچک می باشد.

وی افزود: این نیروگاه متعلق به بخش خصوصی است که با سرمایه‌گذاری حدود 2.5 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

گفتنی است که ظرفیت خریداری شده توسط بیمارستان بین المللی قائم(عج) 2مگاوات است که در فاز بعدی 1 مگاوات دیگر آن راه اندازی خواهند شد. شایان ذکر است طبق قرارداد منعقد شده شرکت برق منطقه ای گیلان با بیمارستان بین المللی قائم(عج) ،انرژی برق تولید شده توسط این نیروگاه‌ تا 5 سال به شکل تضمینی خریداری می‌شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز