خبرگزاری کار ایران

پس از اتمام برنامه های تعمیراتی اعلام شد؛

آمادگی کامل نیروگاه شهید رجایی برای تولید برق در پیک تابستان

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۵۷۱

نیروگاه شهید رجایی در آستانه فصل گرما و پس از پایان برنامه های تعمیراتی، با تمام توان آماده تولید برق است.

به گزارش ایلنا، واحدهای سیزده گانه نیروگاه در پایان فصل اورهال، با اتمام هفده فعالیت تعمیراتی، با تمام توان به استقبال فصل گرما می روند.

بنا به این گزارش، طبق فهرست زمان بندی اعلام شده، واحدهای سیزده گانه نیروگاه شهید رجایی از مهر سال 95 با هدف افزایش آمادگی تولید برق، حداکثر مشارکت در تولید و هماهنگی با مرکز کنترل، کاهش حوادث فنی، کاهش محدودیت های تولید و کمک به پایداری شبکه سراسری برق، به دست گروه های سه گانه تعمیرات سپرده شدند که آخرین برنامه تعمیراتی در پایان اردیبهشت 96 با موفقیت به اتمام رسید.

این گزارش می افزاید، 15 هزار فعالیت تعمیراتی با رویکرد شناسایی نقاط ضعف و آسیب پذیر به انجام رسید که حاصل این فعالیت ها، تعمیرات اساسی 3 واحد بخار، رفع نشتی از والوها براساس گزارش گروه پایش وضعیت(CM)، تعویض IP اواپراتوردر 6 بویلر واحدهای گازی، آمادگی سیستم فاگ در هر 6 واحد گازی، تعویض فیدواترهیتر 4 بویلر، تعویض بخشی از لوله های رهیت واحد بخار و شست و شوی برج های خنک کن در 2 مرحله از مهمترین اقدامات در این دوره از برنامه های تعمیراتی بوده است.

در ادامه این گزارش آمده است، از دیگر اقدامات اساسی در این دوره از برنامه های تعمیراتی، ساخت داخل الکتروموتورهای KV 6/6 و تعمیر روتور ژنراتور واحدهای گازی با هدف داشتن قطعات یدکی اساسی واحدها برای افزایش ضریب اطمینان پایداری واحدها بوده است.

 این گزارش می افزاید، تهیه رویه و فهرست کشیک تابستان برای بازه زمانی 16 خرداد تا 15 شهریور سال جاری، از دیگر فعالیت هایی است که برای تداوم تولید برق و پایداری تولید واحدها از سوی گروه برنامه ریزی آماده شده و در اختیار حوزه های مختلف نیروگاه قرارگرفته است.

رفع نشتی از نقاط دارای نشت آب و بخار واحدها در نیروگاه های بخار و سیکل ترکیبی از دیگر فعالیت های مهم در این دوره از برنامه های تعمیراتی بوده است، به طوری که با انجام این اقدامات، آب مصرفی واحدها از 126 لیتر درسال 94 به 104 لیتر به ازای هر مگاوات ساعت در سال 95 رسید.

نیروگاه شهید رجایی با دارا بودن 13 واحد بخاری و سیکل ترکیبی و توان تولید نامی 2042 مگاوات، 5/4 درصد از برق مورد نیاز شبکه سراسری را تامین می کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز