خبرگزاری کار ایران

رشد قیمت ۱۱ گروه مواد خوراکی در یک سال اخیر

asdasd
کد خبر : ۴۹۸۶۳۹

براساس اعلام بانک مرکزی، نرخ ۱۱ گروه مواد خوراکی طی یک سال اخیر افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا، بانک مرکزی قیمت خرده فروشی ۴۲ قلم کالا در قالب ۱۱ گروه مواد خوراکی منتهی به ۱۲ خرداد ۹۶ را اعلام کرد که بر این اساس نرخ ۴ گروه افزایش، ۴ گروه کاهش و سه گروه ثابت ماند.

نرخ تخم مرغ، برنج، گوشت قرمز و گوشت مرغ نسبت به هفته گذشته افزایش و نرخ گروه‌هایی نظیر لبنیات، میوه‌های تازه، سبزی‌های تازه کاهش داشته است، همچنین نرخ حبوب، چای و روغن نباتی تغییر قیمتی نداشت.

لبنیات و تخم مرغ

در هفته مورد گزارش در گروه لبنیات قیمت ماست پاسـتوریزه و پنیر پاستوریزه هریک معـادل ۰.۵ درصـد کاهش داشـت و قیمت سایر اقلام این گروه نسبت به هفته قبل بدون تغییر بود. قیمت تخم مرغ معادل ۳.۷ درصد افزایش یافـت و شانه‌ای ۱۰۰۰۰۰ الی ۱۲۰۰۰۰ ریال فروش رفت.

برنج و حبوب

در این هفته در گروه برنج، قیمت برنج داخله درجه یک معادل ۰.۴ درصد افزایش داشت و بهای برنج وارداتی غیرتایلندی و برنج داخله درجه دو بدون تغییر بود. در گروه حبوب قیمت لپه و نخود معادل ۰.۱ درصد افزایش یافت و بهای سایر اقلام این گروه ثابت بود.

میوه‌ها و سبزی‌های تازه

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری سیب زرد و لیمو شیرین عرضه کمی داشت. سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آن‌ها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی‌ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره‌بار عرضه شد.

میوه فروشی‌های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه کرده و در گروه میوه های تازه قیمت سیب قرمز معادل ۰.۷ درصد، سیب زرد ۷.۲ درصد و گیلاس ۲.۱ درصد افزایش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین ۰.۳ درصد تا ۲۷ درصد کاهش داشت.

در گروه سبزی های تازه قیمت سیب زمینی معادل ۰.۷ درصد، پیاز ۴.۲ درصد و سبزی‌های برگی ۸.۷ درصد افزایش داشته و بهای سایر اقلام این گروه نیز بین ۱.۱ درصد تا ۱۷.۳ درصد کاهش یافت.

گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد گزارش قیمت گوشت گوسفند معادل ۱.۹ درصد، گوشت تازه گاو و گوساله ۱ درصد و گوشت مرغ ۰.۷ درصد افزایش داشت.

قند، شکر، چای و روغن نباتی

در این هفته قیمت شکر معادل ۱.۳ درصد کاهش یافت و قیمت قند، چای خارجی و انواع روغن نباتی بدون تغییر بود.

تغییرات یکساله مواد خوراکی

بر اساس گزارش بانک مرکزی قیمت گروه لبنیات در یکسال منتهی به هفته مورد گزارش (یکسال اخیر) ۷.۲ درصد، تخم مرغ ۲۸.۶ درصد، برنج ۲۳.۱ درصد، حبوب ۲۲.۷ درصد، میوه‌های تازه ۳۲.۶ درصد، سبزی‌های تازه ۳۱.۹ درصد، گوشت قرمز ۱۶.۹ درصد، گوشت مرغ ۹.۷ درصد، قند و شکر ۱۵.۹ درصد، چای ۲۰.۳ درصد و روغن نباتی ۸.۲ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز