خبرگزاری کار ایران

سرمایه‌گذاری 2300 میلیارد ریالی بنیاد برکت در استان کرمان

asdasd
کد خبر : ۴۹۸۷۴۱

بنیاد برکت، وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به منظور محرومیت‌زدایی، اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی، تاکنون بیش از 2300 میلیارد ریال در بخش‌های مختلف اقتصادی و زیربنایی مناطق محروم استان کرمان سرمایه‌گذاری کرده است و حدود 70 هزار نفر در 16 شهرستان، 31 بخش و 85 روستا تحت پوشش خدمات این بنیاد قرار گفته‌اند.

به گزارش ایلنا،  بخش قابل‌توجهی از این سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی توانمندسازی اقتصادی و کارآفرینی انجام شده و بنیاد برکت با مشارکت در 14 طرح اقتصادی استان کرمان با حجم سرمایه‌گذاری کل 2009 میلیارد ریال، زمینه‌ی اشتغال بیش از 3700 نفر را فراهم کرده است.

ساخت 34 مدرسه، 20 مسجد و 15 پروژه‌ی زیربنایی دیگر از جمله ساخت حوزه‌ی علمیه و خانه‌ی عالم را سایر اقدامات بنیاد برکت در استان کرمان است که بخش اعظم این پروژه‌ها افتتاح و تحویل شده و بخش دیگری در دست اجراست.

بنیاد برکت هم‌چنین ساخت 1500 واحد مسکن محرومان را با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اعتباری بالغ بر 45 میلیارد ریال در استان کرمان در دست اجرا دارد که با سرعت در حال پیشرفت است.

بنیاد برکت مطالعه، طراحی و اجرای طرح توسعه‌ی جامع و پایدار اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و عمرانی شهرستان راور در استان کرمان را در چارچوب الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت و با تکیه بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ظرف مدت 3 سال در دست اقدام دارد.

در بخش اقدامات حمایتی بنیاد برکت، تعداد 3161 بیمه‌نامه‌ برای روستاییان و ساکنان مناطق محروم کرمان صادر شده است.  بیش از 1000 نفر از ایتام استان نیز علاوه بر پوشش بیمه‌ای، تحت حمایت‌های مالی بنیاد برکت قرار گرفته‌اند.

بنیاد برکت علاوه بر تمامی اقدامات ذکر شده، نزدیک به 60 میلیارد ریال هم وام قرض‌الحسنه به 1255 نفر از مردم نیازمند استان پرداخت کرده و توانسته از این طریق از مشکلات آن‌ها بکاهد. از این تعداد، 748 نفر برای ازدواج، 147 نفر برای تعمیرات مسکن، 164 نفر برای درمان و 196 نفر برای سایر موارد وام قرض‌الحسنه دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز